Nettstedskart  
Powered by PHP 5  
Besøkende online: 1
Modelloversikt
Gå til Renault modellprogram - Renault Laguna Clio Espace Megane Scenic Kangoo Modus Safrane Alpine Twingo Trafic og mange flere - nå kan du også legge inn din erfaring med din modell
Motordata
Renault motordata - Renault Laguna Clio Espace Kangoo VelSatis Alpine Twingo Avantime og mange flere
Reparasjonslogg
gå til Renault Reparasjonslogg
Wallpapers
se Renault wallpapers
Dementi
Siden er tilpasset:

:: Firefox 1.0.3 +
:: Firefox 2.0 +
:: Firefox 3.0 RC
:: Opera 7.50 +
:: I-Explorer 6
:: I-Explorer 7+
Renault.no
RenaultF1.com
30.08.2004 - av Admin Administrator vis utskriftsvennlig side og skriv ut artikkelen
Renault Modus, 5 stjerner hos EuroNcap
Med 32,84 poeng av 37 mulige er Renault Modus den første supermini som oppnår fem stjerner i kollisjonstester utført hos EuroNcap. Modus, som kommer i salg i Frankrike i disse dager, høster fordelene av Renaults store ekspertise når det gjelder bilsikkerhet og er en flott illustrasjon på Renaults strategi "safety for all", eller sikkerhet for alle på normal norsk.
Renault er nå den eneste bilprodusenten med hele syv biler som har passert den magiske fem-stjerners grensen.
På samme tid oppnår Modus klassens beste med fire stjerner på barne-sikkerhet.

Renaults sjef for passiv sikkerhet hos Renault, Jacques Faure, sier i en pressemelding at resultatet Modus har oppnådd er meget tilfredstillende siden det er langt vanskeligere å beskytte personer i en liten bil i motsetning til en stor bil.

Blandt de aktive sikkerhetselementene i Renault Modus finner vi seks airbager samt beltestrammere. Disse er deler av et totalt system kalt SRP3. Airbagene består av 2 stk 2 stegs airbager foran, 2 stk sideairbag foran og gardiner bak som beskytter hodene på såvel personer foran og bak. Sensorer i seteskinnene beregner vekten på føreren og utløser sikkerhetselementene deretter.
Modus har også forsterket kabin-struktur med innslag av ekstra sterkt stål (VHSS) og konstruksjonen fører til at bl.a. motor og gearboks pakkes sammen ved en fronkollisjon for å hindre inntrenging i kupeen. I styring/hjuloppheng finnes elementer av magnesium som deformeres og trekker rattstammen ut fra kupeen istedet for å trykke den lengre inn. Ved påkjørsel bakfra punkteres reservehjulet som ligger nedfelt i bagasjerommet for å gi ekstra plass, fiffig.

Om Renault Modus kommer til Norge vites ikke.





« tilbake Vurder artikkelen - Tips en venn
Flere

- Renault Clio 4
- Espace IV Phase 4, lansert i F
- Ny Espace
- Renault Pulse
- Laguna Nervasport
- Renault Grand Kangoo
- TCe 90 - 3-sylinder fra Renaul
- Fluence Black Edition
- Red Bull Limited Edition
- Dacia Lodgy - ny MPV fra østeu
- Renault Talisman
- Renault Twizy
- Nye Renault Koleos og 1000000
- Renault Samsung SM7
- Ny Mégane RS
    Noen tilfeldige

- Renault Wind
- Bilservice Tønsberg - slik Ren
- Ny Premium
- Formel 1 - Foran Europa GP
- Renault gir Kangoo nytt ansikt
- Renault Avantime:
- 98g/km CO2
- Greit løp i Japan
- Renault Modus: Fransk sjarmør
- Nok en Mastergrad i nyttekjøre
- Bahrain Grand Prix resultater
- Renault-Nissan alliansen
- Slutt for Dacia's Renault 12
- Renault varsler ny Clio
- Fransk seier i Frankrike
Annonse


Artikkelsøk
 nyheter/artikler
 
 
Din innlogging
 Velg område
 
 Brukernavn
 
 Passord
 
 
  ny Bruker ?
Siste Nyheter
:. Renault Clio 4
:. Espace IV Phase 4,
:. Ny Espace
:. Renault Pulse
:. Laguna Nervasport
:. Flere Nyheter
Siste Artikler
:. Dacia Dokker og Dok
:. 100 år i Norge
:. Renault/Logan rundt
:. Renault Twingo
:. Fransk bildag 2006
:. Flere Artikler
RenaultBiler.no
Denne siden oppleves best med Firefox Nettleser

Ansvarlig for RenaultBiler.no: Tom Stallvik, Hosvegen 10, 7670 Inderøy
>> Kontakt <<
Denne siden oppleves best med Firefox Nettleser
Motorisert av © \ sec