Nettstedskart  
Powered by PHP 5  
Besøkende online: 2
Modelloversikt
Gå til Renault modellprogram - Renault Laguna Clio Espace Megane Scenic Kangoo Modus Safrane Alpine Twingo Trafic og mange flere - nå kan du også legge inn din erfaring med din modell
Motordata
Renault motordata - Renault Laguna Clio Espace Kangoo VelSatis Alpine Twingo Avantime og mange flere
Reparasjonslogg
gå til Renault Reparasjonslogg
Wallpapers
se Renault wallpapers
Dementi
Siden er tilpasset:

:: Firefox 1.0.3 +
:: Firefox 2.0 +
:: Firefox 3.0 RC
:: Opera 7.50 +
:: I-Explorer 6
:: I-Explorer 7+
Renault.no
RenaultF1.com
31.03.2005 - av Admin Administrator vis utskriftsvennlig side og skriv ut artikkelen
Renault Laguna 3
Som alltid må et bilmerke fornye seg. Selv om vi akkurat har sett en omfattende oppgradering av Laguna 2, er det ventet en helt ny utgave i 2007 – Laguna 3

Laguna 3 får vi sannsynligvis se for første gang i 2006 hvorpå den overtar for nåværende generasjon i begynnelsen av 2007. Vi har tidligere skrevet noen ord om denne bilen, nå kan vi fortelle litt til om antagelsene.

Det blir en større Laguna på flere måter, større i mål og med mulighet for større motor enn hva dagens Laguna kan tilby, for oss normenn betyr det bare at vi får enda mer å se langt etter. Laguna 3 skal ikke overraskende dele plattform med Nissan. Om det ikke blir Primera vil det bli en eventuell etterfølger som her skal matche i størrelse.


Laguna 3 blir ingen facelift, den blir helt ny både ute og inne. Det første vi biter oss merke i er frontpartiet som blant annet skal sørge for at Renault også her oppnår full score når det gjelder å ta vare på fotgjengere som får et ublidt møte. Renault er allerede verdens sikreste bilmerke om vi sammenligner testene til EuroNCAP, noe Renault aldri vil ta for gitt og hvile passivt videre på. I fronten ligger det også an til hovedlys som følger svingen, hvor Citroen var pioneerer for mange år siden -dog med et noe mindre avansert system enn hva nye Laguna selvfølgelig vil ha. Vi får også oppleve radar som overvåker avstanden til forankjørende kjøretøy og tilpasser hastighet etter dette, elektronisk bremsesystem som trer inn ved nødbremsing, GPS-navigasjonssystem samt en rekke oppstartsprosedyrer som for eksempel dekktrykksovervåking slik noen av dagens Laguna også er utstyrt med.

Laguna 3 vil etter alt å dømme først komme i karosserivariantene vi kjenner fra dagens modeller, stasjonsvogn og sedan. Det ligger imidlertid i kortene at en coupe vil følge etter. Interiøret vil by på enda mer kvalitetsfølelse og komfort enn den med det siste løftet, det skal her kjempes om kundene som normalt kjøper dyrere biler. Vi skal med andre ord få enda mer bil for pengene.

På motorsiden har allerede Renault en ny serie hvor noen av disse motorene tilbys i de siste Laguna samt Megane, Espace og Vel Satis for å nevne noen. Bensinmotorer på 1.6 l, 1.8 l, 2.0 og 2.0 Turbo vil fortsette og noe mer overraskende er at Laguna 3 også vil få en 3.5 liters V6 hentet direkte fra Nissan. Dieselmotorene følger også videre med 1.5 dCi (100 eller 120 Hk) samt en helt ny 2 liter som etter ryktene vil ha 140 eller 180 Hk avhengig av modell. En V6 diesel på 250 Hk står også for tur i Lagunaen, neppe tiltenkt oss normenn – det er trist. Avhengig av modell vil det være 6 trinns manuell eller en hypermoderne automatgearkasse på bilene.

Prisnivået på Laguna 3 forventes å ligge noenlunde på samme nivå som dagens modeller. Dette betyr av de innbitte Volvo-selgerne bare har en forsmak på heftig argumentasjon nå som den siste Laguna 2 kommer i bilhallen. Hvordan skal de greie å selge en Volvo som koster 40-50 lapper mer enn Laguna 2 som helt åpenbart er mer bil for pengene? Hvordan skal dette gå når tiden er inne for Laguna 3? Vel, selv om jeg for så vidt allerede er en smule merkebevisst som bilkjøper hadde jeg uansett ikke vært i tvil om jeg hadde valget mellom Volvo eller Renault i dette segmentet. Jeg skulle likt å se den selgeren som greide å selge meg en Volvo når Lagunaen står ved siden av. Løsningen er for så vidt enkel den, begynn fokuseringen på salg av Renault i stedet – det er uten tvil der fremtiden ligger!


Oppgradert Laguna 2:






« tilbake Vurder artikkelen - Tips en venn
Flere

- Renault Clio 4
- Espace IV Phase 4, lansert i F
- Ny Espace
- Renault Pulse
- Laguna Nervasport
- Renault Grand Kangoo
- TCe 90 - 3-sylinder fra Renaul
- Fluence Black Edition
- Red Bull Limited Edition
- Dacia Lodgy - ny MPV fra østeu
- Renault Talisman
- Renault Twizy
- Nye Renault Koleos og 1000000
- Renault Samsung SM7
- Ny Mégane RS
    Noen tilfeldige

- Dobbelt Renault i Malaysia
- Megane complète
- Kangoo TomTom Edition
- 225 hk i Mègane
- Kangoo for sykkelglade
- Styling - Giacuzzi Renault
- Greit løp i Japan
- Renault Nepta - på Paris Motor
- Renault i Geneve
- Det største hemmelighets-kremm
- Nyhetsbrev info
- Renault og sikkerhet
- Bon voyage!
- Renault-pluss i Korea i år
- Bruker området åpnet
Annonse


Artikkelsøk
 nyheter/artikler
 
 
Din innlogging
 Velg område
 
 Brukernavn
 
 Passord
 
 
  ny Bruker ?
Siste Nyheter
:. Renault Clio 4
:. Espace IV Phase 4,
:. Ny Espace
:. Renault Pulse
:. Laguna Nervasport
:. Flere Nyheter
Siste Artikler
:. Dacia Dokker og Dok
:. 100 år i Norge
:. Renault/Logan rundt
:. Renault Twingo
:. Fransk bildag 2006
:. Flere Artikler
RenaultBiler.no
Denne siden oppleves best med Firefox Nettleser

Ansvarlig for RenaultBiler.no: Tom Stallvik, Hosvegen 10, 7670 Inderøy
>> Kontakt <<
Denne siden oppleves best med Firefox Nettleser
Motorisert av © \ sec