Nettstedskart  
Powered by PHP 5  
Besøkende online: 24
Modelloversikt
Gå til Renault modellprogram - Renault Laguna Clio Espace Megane Scenic Kangoo Modus Safrane Alpine Twingo Trafic og mange flere - nå kan du også legge inn din erfaring med din modell
Motordata
Renault motordata - Renault Laguna Clio Espace Kangoo VelSatis Alpine Twingo Avantime og mange flere
Reparasjonslogg
gå til Renault Reparasjonslogg
Wallpapers
se Renault wallpapers
Dementi
Siden er tilpasset:

:: Firefox 1.0.3 +
:: Firefox 2.0 +
:: Firefox 3.0 RC
:: Opera 7.50 +
:: I-Explorer 6
:: I-Explorer 7+
Renault.no
RenaultF1.com
05.02.2006 - av Finn Erik Marstrander vis utskriftsvennlig side og skriv ut artikkelen
Konseptbilen Altica
Renault Altica ruller på 245 / 35 - ZR21, har enorme panoramavinduer, et strømlinjeformet karosseri med en eksepsjonell aerodynamikk basert på Renaults patenterte "Synthetic Jet". Systemet kontrollerer aktivt luftstrømmene bak bilen avhengig av bilens fart og reduserer, i følge Renault, energiforbruket med 15%.


Men Altica er innovativ på flere måter. Det er for eksempel ikke lenger mulig å regulere setene, men snarere rattkonsollen og pedalsettet, som ved hjelp av en motorisert mekanisme tilpasses den enkeltes kjørestilling. I tillegg vil det automatiske midtarmlenet komme til sin rett så snart sjåføren har tatt plass bak rattet.

De noe spesielle instrumentene, som er todelt, har en sentral plass midt foran føreren. "Comfort" og "Sport" er benevnelsene på disse og gir ulik informasjon til føreren alt etter tillatt hastighet og kjørestil.

Som seg hør og bør i en Renault, er Altica utstyrt med et utall av oppbevaringsrom. Folder du i tillegg ned ryggene på de to setene bake, får du en stasjonsvogn med en lastekapasitet på 1300 liter.
Bilen er også utstyrt med gjennomsiktig tak, som sammen med de nevnte panoramavinduene, skal skape en helhet med omgivelsene og gi bilen et totalt indre og yttre.

Renault har et utstrakt sammarbeid med Valeo. I Altica kommer dette til sin rett gjennom hovedlyktene til bilen, som ikke bare har diodepærer (LED), men også et system kalt "The daytime running light" (DRL). Et system for å forbedre lysstyrken og lyskomforten under alle former for lysbruk og til alle døgnets tider. Ikke minst utgjør Valeos "MicroOptique technology" det mulig, som verdens første, en sidelysfunksjon som dekker hele hovedlyskasteren.

Hvem vet kanskje ser vi her konturene av fremtidens Laguna, og så med "måkevingedører"!




Tekniske data:
Motor - 4 sylindret, 2,0 liters 16v dCi turbo: 177hk/380Nm v/2000 o/min.
6 trinns manuell gearkasse
0-100 km/t: 7,5 sek.
Gjennomsnittsforbruk: 5,3l/100km
Max CO2-utslipp:140g/km
Lengde: 4270 mm
Bredde: 1830 mm
Høyde: 1360 mm
Vekt: 1300 kg
Dekkdimmensjon: 245/35-ZR21












Foto©media.renault

Se flere bilder tilknyttet denne artikkelen i Artikkel-Galleriet
« tilbake Vurder artikkelen - Tips en venn
Flere

- Renault Clio 4
- Espace IV Phase 4, lansert i F
- Ny Espace
- Renault Pulse
- Laguna Nervasport
- Renault Grand Kangoo
- TCe 90 - 3-sylinder fra Renaul
- Fluence Black Edition
- Red Bull Limited Edition
- Dacia Lodgy - ny MPV fra østeu
- Renault Talisman
- Renault Twizy
- Nye Renault Koleos og 1000000
- Renault Samsung SM7
- Ny Mégane RS
    Noen tilfeldige

- Kangoo electric
- Renault Laguna: Bedre enn Volv
- Renault varsler ny Clio
- Renaussan øker
- Nye Modus-tall
- Lille store Modus til Norge
- Renault til Russland
- Men Safrane var ikke død...
- Knallstart for Alonso og Renau
- Fluence-fire seteres luksus co
- Renault med delekjede
- Renault Fluence
- Duster - ny 4WD fra Dacia
- Småbil med V6
- Renault Mègane Trophy
Annonse


Artikkelsøk
 nyheter/artikler
 
 
Din innlogging
 Velg område
 
 Brukernavn
 
 Passord
 
 
  ny Bruker ?
Siste Nyheter
:. Renault Clio 4
:. Espace IV Phase 4,
:. Ny Espace
:. Renault Pulse
:. Laguna Nervasport
:. Flere Nyheter
Siste Artikler
:. Dacia Dokker og Dok
:. 100 år i Norge
:. Renault/Logan rundt
:. Renault Twingo
:. Fransk bildag 2006
:. Flere Artikler
RenaultBiler.no
Denne siden oppleves best med Firefox Nettleser

Ansvarlig for RenaultBiler.no: Tom Stallvik, Hosvegen 10, 7670 Inderøy
>> Kontakt <<
Denne siden oppleves best med Firefox Nettleser
Motorisert av © \ sec