Nettstedskart  
Powered by PHP 5  
Besøkende online: 1
Modelloversikt
Gå til Renault modellprogram - Renault Laguna Clio Espace Megane Scenic Kangoo Modus Safrane Alpine Twingo Trafic og mange flere - nå kan du også legge inn din erfaring med din modell
Motordata
Renault motordata - Renault Laguna Clio Espace Kangoo VelSatis Alpine Twingo Avantime og mange flere
Reparasjonslogg
gå til Renault Reparasjonslogg
Wallpapers
se Renault wallpapers
Dementi
Siden er tilpasset:

:: Firefox 1.0.3 +
:: Firefox 2.0 +
:: Firefox 3.0 RC
:: Opera 7.50 +
:: I-Explorer 6
:: I-Explorer 7+
Renault.no
RenaultF1.com
04.06.2006 - av Finn Erik Marstrander vis utskriftsvennlig side og skriv ut artikkelen
Nok en Mastergrad i nyttekjøretøy

Renault Trafic har vi tidligere i år omtalt som en bruktsbil også for menigmann, men vi må heller ikke glemme hva disse bilene står for når det gjelder segmentet nyttekjøretøy. Både Renault Trafic og Renault Master kommer i disse dager med en facelift det står respekt av. Med motoralternativer innen Euro4 dieselsegmentet som strekker seg fra 2,0l til 2,5l med hestekrefter fra 90 til 150, skulle det finnes et alternativ for de fleste. Legger vi også til at dreiemomentet på disse motorene strekker seg fra 190 Nm til 350Nm, har vi krefter nok til enhver bruk.


Traficen blir produsert hos GM i Luton og hos Nissan i Barcelona, mens nye Master kommer ut fra samlebåndet til Renault i Battily.

Den største dieselmotoren som sitter i Master, er 2,5l med 150 Hk. Denne er utstyrt med det nye patenterte partikkelfilteret og har et gjennomsnittelig forbruk på 8,9l/100km. Nokså akseptabelt for en så stor bil og med tanke på bruksområdet for disse bilene. Spleiset med 6-trinns gearkassen eller Quickshiftkassen, gir disse bilene både fleksibilitet og høy kjørekomfort.


I tillegg skilter disse bilene med lave driftskostnader og "best i klassen" når det gjelder sikkerhet. Blant annet kan det nevnes at oljeskiftintervallene er på 30000 km, og luft- og drivstoff-filter hver 90000 km. Sikkerheten blir blant annet ivaretatt ved hjelp av ABS og EPS.

Utstyrsnivået er også forbedret i forhold til tidligere modeller. Bilene kan utstyres for den enkeltes behov og ønsker. Vi kan nevne: Automatisk vindusviskerfunksjon, "See Me Home" hovedlysfunksjon, kraftige forankringspunkt i lasterommet som tåler fra 500-625 kg.
For den som ønsker det, kan bilene også utstyres med Carminat II navigasjonssystem.

Nye Master er tilgjengelig i tre ulike lengder: L1 (4.89 m), L2 (5.30 m) og L3 (5.80 m), tre høyder (H1 på 2.25 m, H2 på 2.49 m og H3 på 2.72 m) og tre kjøretøykatergorier (åpen godstransport, lukket godstransport og passasjertransport).
Ut i fra disse målene kan nye Master laste inntil 1675kg og et lastevolum fra 8m3 til 13,9m3 (L3H3). Til slutt må vi nevne at Master også leveres i ulike bussutgaver med passasjerkapasitet fra 9-16 seter.

Så klart leveres også Masterchassisene som utgangspunkt for ulike spesialbiler. Som eksempel kan nevnes, ambulanser, kjølevogner og campingbiler.

Tekniske data:
Motor: 2,5 dCi
Effekt: 90hk/150hk/3500o/min
Dreiemoment: 260Nm/300Nm/1600 o/min
6-trinns manuell/automatisk gearkasse
Toppfart: 138/147 km/t
Gjennomsnittsforbruk: 8,3l-8,8l/100km
Max CO2-utslipp:219g-232g/km
Drivstofftank: 100l
Lengde: 4,89m-5,80m
Bredde: 1,99m
Høyde: 2,25m-2,72
Vekt: 1815kg-1979kg
Dekkdimmensjon: 215/65 R 16



Skulle allikevel Renault Master vise seg ikke å holde mål hva angår størrelsesbehov, stopper ikke Renault her. Renault Mascott er neste steg, og Renault Magnum for de virkelig store.
Sjekk ut nettsidene til Renault Trucks eller Renault Trucks Norge



Foto©media.renault/RENAULT TRUCKS SAS



« tilbake Vurder artikkelen - Tips en venn
Relaterte artikler
Relatert Artikkel En ny dimmensjon Trafic
Relatert Artikkel Renault Trafic Generation
Flere

- Renault Clio 4
- Espace IV Phase 4, lansert i F
- Ny Espace
- Renault Pulse
- Laguna Nervasport
- Renault Grand Kangoo
- TCe 90 - 3-sylinder fra Renaul
- Fluence Black Edition
- Red Bull Limited Edition
- Dacia Lodgy - ny MPV fra østeu
- Renault Talisman
- Renault Twizy
- Nye Renault Koleos og 1000000
- Renault Samsung SM7
- Ny Mégane RS
    Noen tilfeldige

- Modus - allerede en suksess
- Villeneuve kjører Renault F1
- 100 år i Norge
- Renault Scénic II og kupekabri
- Renault Laguna III
- Ny Clio RenaultSport
- Renault kjempeinvesterer for X
- Renault Clio III - Car of the
- McNish i ny rolle
- Det største hemmelighets-kremm
- Lanserer litt PHP informasjon
- Mer selvstendig Renault i Nord
- Modus med Quickshift
- 2-sifret, globalt, for fransk
- Mégane Coupé-Cabriolet
Annonse


Artikkelsøk
 nyheter/artikler
 
 
Din innlogging
 Velg område
 
 Brukernavn
 
 Passord
 
 
  ny Bruker ?
Siste Nyheter
:. Renault Clio 4
:. Espace IV Phase 4,
:. Ny Espace
:. Renault Pulse
:. Laguna Nervasport
:. Flere Nyheter
Siste Artikler
:. Dacia Dokker og Dok
:. 100 år i Norge
:. Renault/Logan rundt
:. Renault Twingo
:. Fransk bildag 2006
:. Flere Artikler
RenaultBiler.no
Denne siden oppleves best med Firefox Nettleser

Ansvarlig for RenaultBiler.no: Tom Stallvik, Hosvegen 10, 7670 Inderøy
>> Kontakt <<
Denne siden oppleves best med Firefox Nettleser
Motorisert av © \ sec