Nettstedskart  
Powered by PHP 5  
Besøkende online: 4
Modelloversikt
Gå til Renault modellprogram - Renault Laguna Clio Espace Megane Scenic Kangoo Modus Safrane Alpine Twingo Trafic og mange flere - nå kan du også legge inn din erfaring med din modell
Motordata
Renault motordata - Renault Laguna Clio Espace Kangoo VelSatis Alpine Twingo Avantime og mange flere
Reparasjonslogg
gå til Renault Reparasjonslogg
Wallpapers
se Renault wallpapers
Dementi
Siden er tilpasset:

:: Firefox 1.0.3 +
:: Firefox 2.0 +
:: Firefox 3.0 RC
:: Opera 7.50 +
:: I-Explorer 6
:: I-Explorer 7+
Renault.no
RenaultF1.com
18.07.2006 - av Finn Erik Marstrander vis utskriftsvennlig side og skriv ut artikkelen
Manikyr også for Scénic
For å holde tritt med et stadig større publikum, har Renault Scénic og Grand Scénic etter hvert også fått en "facelift" som det står respekt av.



I det kompakte MPV-segmentet, som den originale Renault Scénic, introduserte i 1996, har Renault bestemt seg for å utvide reportoaret med en ren fem-seters Grand Scénic. Dette må vel sies og være den største ansiktsløfningen for denne bilmodellen i tillegg til det rent kosmetiske som bilen nå har gjennomgått.



I tillegg, hva angår det utvendige utseendet, har bilen fått et bredere luftinntak i fronten samtidig som tåkelysene er flyttet lenger i fra hverandre enn på den forrige modellen. Bilen har fått nye mer moderne frontlykter, som både kan leveres i halogen og xenon. Bak er bilen nå utstyrt med LED-lykter.

Nye Scénic II er også blitt mer helhetlig utvendig hva angår lakkering, ved at både sidelister og støtfangere nå har fått bilens farge samtidig som luftinntakene har fått krommet innraming. Hjul-innpakkingen er også ny i form av både ny design på hjulkapsler og aluminiumsfelger. Fargeutgvalget har fått en helt ny skala, og innholder følgende farger: Twilight Blue, Extreme Blue, Iceberg Blue, Beig grey og Goyave Green.



Innvendig er Scénicen også "ny". Her er det lagt mye arbeid i bruk at nytt materiale. I tillegg har den som nevnt fått en "ny" modell med Grand Scénicen fem-seter. Her er bagasjeplassen vesentlig større enn i syv-seteren og baksetepassasjerene kan dra nytte av den ekstra plassen bl.a. i form av skuffer under setene (som i Scénic) og utvidet komfort.

Av bekvemme detaljer som er å finne i denne ansiktsløfningen kan vi nevne; automatisk parkeringsbrems, regn- og lys sensorer, cruice kontroll med hastighetsbegrensning, GPS navigasjon osv. Bilene kan selvføgelig også leveres med det siste innen multimediautstyr.



På motorsiden leveres det fire ulike diesel common rail alternativer og fire 16V bensin. Dieselmotorene streker seg fra 1,5 til 2,0 liter og har fra 85 til 150 HK, hvorav 1,9 og 2,0 liters motorene har Renault sitt nye partikkelfilter. Bensinutgavene har etr sylindervolum fra 1,4 til 2,0 og yter mellom 100 og 165 HK. I ulike valg kan disse motorene drives fram av henholdsvis enten fem- eller seks trinns manuelle gearkasser eller to proaktive automatkasser.

Som resten av Renault-familien, innhar også Scénic og Grand Scénic en veldig høy grad av sikkerhet, både som aktiv og passiv. Det kan av aktive systemer nevnes ABS, panikkbremsassistanse og ESP, mens på den passive siden bygger Renault videre på erfaringene fra Scénic II som fikk fem stjerner i Euro NCAP kollisjonstest.



Siden den ble introdusert i 1996 har det rullet ut mer enn 1 million Scénic fra samlebåndet i Douai fabrikken i Nord-Frankrike. Med en andel på 19% har modellen toppet listen over solgte kompakte MPVer i Vest-Europa siden ble introdusert. Idag står Scénic alene for 50% av salget i Megane-familien i Vest-Europa, og Renault har en tosidig misjon med Scénic; å befeste Renault som ledende inne sitt segment i Vest-Europa og å få økt innflytelse i resten av verden.

Foto©media.renault

Se flere bilder tilknyttet denne artikkelen i Artikkel-Galleriet
« tilbake Vurder artikkelen - Tips en venn
Relaterte artikler
Relatert Artikkel Oppgradering av Megane II
Relatert Artikkel Mègane og Espace tar flere priser
Flere

- Renault Clio 4
- Espace IV Phase 4, lansert i F
- Ny Espace
- Renault Pulse
- Laguna Nervasport
- Renault Grand Kangoo
- TCe 90 - 3-sylinder fra Renaul
- Fluence Black Edition
- Red Bull Limited Edition
- Dacia Lodgy - ny MPV fra østeu
- Renault Talisman
- Renault Twizy
- Nye Renault Koleos og 1000000
- Renault Samsung SM7
- Ny Mégane RS
    Noen tilfeldige

- Ny Espace
- Ny Clio lansert
- Slutt for Dacia's Renault 12
- Turbo i Megane CC
- Kommende Clio krever kompetans
- Renault Clio III - Car of the
- Rakettutgaven av Årets Bil
- Tre nye NCAP-smell
- Villedende markedsføring fra R
- Ny Twingo i 2006
- Ny 4x4 i 2006?
- Renault Vel Satis 2
- Oppgradering av Megane II
- Renaults X-90 nærmer seg
- Modus klar for Norge
Annonse


Artikkelsøk
 nyheter/artikler
 
 
Din innlogging
 Velg område
 
 Brukernavn
 
 Passord
 
 
  ny Bruker ?
Siste Nyheter
:. Renault Clio 4
:. Espace IV Phase 4,
:. Ny Espace
:. Renault Pulse
:. Laguna Nervasport
:. Flere Nyheter
Siste Artikler
:. Dacia Dokker og Dok
:. 100 år i Norge
:. Renault/Logan rundt
:. Renault Twingo
:. Fransk bildag 2006
:. Flere Artikler
RenaultBiler.no
Denne siden oppleves best med Firefox Nettleser

Ansvarlig for RenaultBiler.no: Tom Stallvik, Hosvegen 10, 7670 Inderøy
>> Kontakt <<
Denne siden oppleves best med Firefox Nettleser
Motorisert av © \ sec