Nettstedskart  
Powered by PHP 5  
Besøkende online: 1
Modelloversikt
Gå til Renault modellprogram - Renault Laguna Clio Espace Megane Scenic Kangoo Modus Safrane Alpine Twingo Trafic og mange flere - nå kan du også legge inn din erfaring med din modell
Motordata
Renault motordata - Renault Laguna Clio Espace Kangoo VelSatis Alpine Twingo Avantime og mange flere
Reparasjonslogg
gå til Renault Reparasjonslogg
Wallpapers
se Renault wallpapers
Dementi
Siden er tilpasset:

:: Firefox 1.0.3 +
:: Firefox 2.0 +
:: Firefox 3.0 RC
:: Opera 7.50 +
:: I-Explorer 6
:: I-Explorer 7+
Renault.no
RenaultF1.com
28.09.2006 - av Finn Erik Marstrander vis utskriftsvennlig side og skriv ut artikkelen
Logan MCV

Med denne introduksjonen tar Logan oss med inn i en ny verden - MCV (Multi Convivial Vehicle). Dette er en ekstremt romslig stasjonsvogn med stor lastekapasitet og med den samme finishen som Logan saloon hadde å vise fram da den ble sluppet i ny utgave tidligere i september. I tillegg kan denne bilen uten problemer huse sju voksne mennesker. På samme måte som saloonutgaven gjorde det da den kom, vil nok helt sikkert også Logan MCV ryste litt i et etablert marked.

I korte trekk er dette en enkel og moderne bil med en forholdsvis enkel design, som er en direkte videreføring av saloon-utgaven.

Selv om bilene er bygget over en enkel lest, vil ikke det si at de ikke holder mål. Både i forhold til kvalitet, kjøreegenskaper og komfort snakker vi her om gjennomarbeidethet hele veien.



Med sin lange akselavstand, høye bakkeklaring og innvendige bl.a. godt dimmensjonert klimaanlegg, vil denne bilen føle seg hjemme i et bredt spekter av forhold.



Med motoralternativer fra 1,4 til 1,6 i bensinutgavene og 1,5 i dieselutgaven og en vekt på den tyngste modellen på 1165 kg, har bilen krefter for ethvert behov.

8 ventilers bensinmotorene, 1,4 og 1,6 yter henholdsvis 75 og 90 hestekrefter og håndteres av samme 5-trinns girkassen som er kjent fra Laguna II og Mégane II.

1,6 16v motoren yter 105 hk og ar overføring via en 5-trinnskasse med utvidet synkronisering og kabelkontrolert girskift. Dette øker bl.a. kjøregleden og gir bilen en akselerasjon fra 0-100 km/t på 11,8 sek.

På alle disse motorene er servceintervallene på 30000 km.



Dieselmotoren er den etter hvert kjent 1,5 dCi, som i Logan MCV yter 70hk v 4000 o/min. Med et tankvolum på 50 liter, klarer denne bilen en strekning på nesten 1000 km uten etterfylling.

Logan nyter godt av Renault sine erfaringer også når det gjelder sikkerhet. Mye er direkte adoptert her - bilen er bygget rundt alliansens B-platform. Frontopphenget er myntet på MacPherson typen slik vi finner det i Clio II. ABS bremsesystemet er siste generasjon Bosch 8.0, samme som sitter i Mégane II, for å nevne noe. Av aktive sikkerhetsinnretninger nevnes airbager (antall avhengig av utrustning), trepunkts bilbelter på alle syv sitteplassen, samt Isofix barnesikring.

Avsluttningsvis må det sies at Logan MCV framtrer som en "ny" bil. Den har mange detaljer fra den tidliger omtalte Logan Steppe Concept hva angår runde former og moderne design. Bilens bakdører, som åpnes utover, er fordelaktig delt i forholdet 60/40.



Logan MCV er første steget videre mot framtiden i Logan programmet som er ment å skulle innbefatte seks modeller i samarbeid med Renault fram mot 2009. Denne bilen produseres i Romania i et antall av 360 stk. pr. dag og forventes å kunne distribueres til stor deler av Europa i løpet av 2007.

Foto©media.renault

Se flere bilder tilknyttet denne artikkelen i Artikkel-Galleriet
« tilbake Vurder artikkelen - Tips en venn
Relaterte artikler
Relatert Artikkel Dacia Logan i ny drakt
Relatert Artikkel Dacia setter ny standard innen dieseløkonomi
Relatert Artikkel Salon International d'Automobile Genève
Flere

- Renault Clio 4
- Espace IV Phase 4, lansert i F
- Ny Espace
- Renault Pulse
- Laguna Nervasport
- Renault Grand Kangoo
- TCe 90 - 3-sylinder fra Renaul
- Fluence Black Edition
- Red Bull Limited Edition
- Dacia Lodgy - ny MPV fra østeu
- Renault Talisman
- Renault Twizy
- Nye Renault Koleos og 1000000
- Renault Samsung SM7
- Ny Mégane RS
    Noen tilfeldige

- Renault Z17 - minibil
- Ferrari 612 Scaglietti
- Renault kutter forhandlere
- Lille store Modus til Norge
- Nei takk, ingen flere Renault-
- Volvo mistet Renault i Norden
- Limited Edition og F1 2007
- Ny Renault Laguna, mer eksklus
- Fluence-fire seteres luksus co
- Renault flikker på Megane og C
- Renault Trafic på biodiesel
- Mégane Coupé-Cabriolet
- Stor suksess for Modus i europ
- Laguna med ny rekordnotering i
- Ny seier til Renault
Annonse


Artikkelsøk
 nyheter/artikler
 
 
Din innlogging
 Velg område
 
 Brukernavn
 
 Passord
 
 
  ny Bruker ?
Siste Nyheter
:. Renault Clio 4
:. Espace IV Phase 4,
:. Ny Espace
:. Renault Pulse
:. Laguna Nervasport
:. Flere Nyheter
Siste Artikler
:. Dacia Dokker og Dok
:. 100 år i Norge
:. Renault/Logan rundt
:. Renault Twingo
:. Fransk bildag 2006
:. Flere Artikler
RenaultBiler.no
Denne siden oppleves best med Firefox Nettleser

Ansvarlig for RenaultBiler.no: Tom Stallvik, Hosvegen 10, 7670 Inderøy
>> Kontakt <<
Denne siden oppleves best med Firefox Nettleser
Motorisert av © \ sec