Nettstedskart  
Powered by PHP 5  
Besøkende online: 2
Modelloversikt
Gå til Renault modellprogram - Renault Laguna Clio Espace Megane Scenic Kangoo Modus Safrane Alpine Twingo Trafic og mange flere - nå kan du også legge inn din erfaring med din modell
Motordata
Renault motordata - Renault Laguna Clio Espace Kangoo VelSatis Alpine Twingo Avantime og mange flere
Reparasjonslogg
gå til Renault Reparasjonslogg
Wallpapers
se Renault wallpapers
Dementi
Siden er tilpasset:

:: Firefox 1.0.3 +
:: Firefox 2.0 +
:: Firefox 3.0 RC
:: Opera 7.50 +
:: I-Explorer 6
:: I-Explorer 7+
Renault.no
RenaultF1.com
27.11.2006 - av Finn Erik Marstrander vis utskriftsvennlig side og skriv ut artikkelen
Mégane GT
Med nye Mégane GT dekker Renault GT-segmentet i mellomklassesjiktet som går som en farsott gjennom Europa om dagen.
Mégane GT tar hånd om en sensasjonell kjøreopplevelse gjennom et høyteknologisk chassis, uten at det på noen måte går på bekostning av komforten i denne bilen.
Valget av motoalternativer har falt på enestående utgaver i sin klasse. Den bensindrevene 2,0 T (F4R 3 776) med 165 hk og et dreiemoment på 270 Nm/v 3250 o/min, som gir bilen en akselerasjon fra 0-100 km/t på 8,3 sek.
Faller valget heller på en dieseldrevet bil, blir ytelsene 2,0 dCi (M9R A 700), 150 hk og et dreiemoment på 340 Nm/v 2000 o/min. Her flytter vi oss fra 0-100 km/t på 8,7 sek. Begge motorene får krefter fra en manuell 6-trinns girkasse. Henholdsvis ND0 009 i bensinbilen og PK4 001 i dieselen.


Interiørmessig er dette mer å regne som en ulv i fåreklær, om en skal ta ibruk oppbrukte fraser. Litt i det skjult, både innvendig og utvendig, vil det dukke opp detaljer som skiller denne fra den vanlige Méganen i gata. Se bare på de 17" felgene, den kromede finishen i grillen og den destingte bakparten, der de to forkrommede enderørene som flankerer det pregede metalliske "GT" skiltet. Ombord i bilen har vi en stor følelse av stål, både i dørpanelene, dashbordet og ikke på minst pedalene.


Som tidligere nevnt har ikke de sportslige egenskapene til denne bilen gått på bekostning av komforten. Dette er mye takket være et nyutviklet chassis hvor ingeniørene hos Renault har jobbet spesielt med å bevare kjørekomforten gjennom spesielle konstruksjoner hva angår egen evne i chassiet til å ta opp støt og slag. Dette kombinert med et spesielt valg av støtdempere, har gjort dette mulig.


Det elektronikse stabilitetsprogrammet ESP, er også dimensjonert opp for å kunne takle de spesielle ytelsene og utfordringene til denne bilen.

Men som om ikke det var nok Mégane for denne gang, slipper også Renault i disse dager F1-versjonen av denne bilen, kalt: Renault Mégane F1 Team R-26.


Dette ER en Racerbil! Hva med 0-100 km/t på 6,5 sek. og 0-1000 m på 26,6 sek. Maksfarten er satt til 237 km/t. Motoren (F4R774) med sine 230 hk rullende på Michelin Pilot Sport 235/40/18 og med en prislapp i Frankrike på 29,600 €, er dette definitivt ikke bilen for "hvermannsen".

Utstyrsmessig overgår denne omtrent det meste på fire hjul, og skulle vi ramse opp alt ville vi måtte bruke altfor mange pixler. Men nyt bildene av denne, for de fleste av oss, uoppnåelige bilen, og eventuelt drøm søtt om hva som måtte finne på å havne under årets juletre...









Foto©media.renault


« tilbake Vurder artikkelen - Tips en venn
Flere

- Renault Clio 4
- Espace IV Phase 4, lansert i F
- Ny Espace
- Renault Pulse
- Laguna Nervasport
- Renault Grand Kangoo
- TCe 90 - 3-sylinder fra Renaul
- Fluence Black Edition
- Red Bull Limited Edition
- Dacia Lodgy - ny MPV fra østeu
- Renault Talisman
- Renault Twizy
- Nye Renault Koleos og 1000000
- Renault Samsung SM7
- Ny Mégane RS
    Noen tilfeldige

- Logan utfordrer Skoda
- Facelift på Espace
- 250 hesters diesel og 4X4: ny
- Nok en flott løpshelg av Renau
- Registrering og innlogging med
- Forøkelse i Megane-familien ig
- Renault Megane Sport: Dyret!
- Daewoo-fabrikkene selges
- Mercedes' nydelige Vision CLS
- Alonso 2, Trulli 4
- Renault overtar tyske Nissan
- Gratulerer Jarno og Renault F1
- 3 plass til Alonso i Ungarn GP
- Syv seter og gode løsninger
- Nye Dacia Logan
Annonse


Artikkelsøk
 nyheter/artikler
 
 
Din innlogging
 Velg område
 
 Brukernavn
 
 Passord
 
 
  ny Bruker ?
Siste Nyheter
:. Renault Clio 4
:. Espace IV Phase 4,
:. Ny Espace
:. Renault Pulse
:. Laguna Nervasport
:. Flere Nyheter
Siste Artikler
:. Dacia Dokker og Dok
:. 100 år i Norge
:. Renault/Logan rundt
:. Renault Twingo
:. Fransk bildag 2006
:. Flere Artikler
RenaultBiler.no
Denne siden oppleves best med Firefox Nettleser

Ansvarlig for RenaultBiler.no: Tom Stallvik, Hosvegen 10, 7670 Inderøy
>> Kontakt <<
Denne siden oppleves best med Firefox Nettleser
Motorisert av © \ sec