Nettstedskart  
Powered by PHP 5  
Besøkende online: 2
Modelloversikt
Gå til Renault modellprogram - Renault Laguna Clio Espace Megane Scenic Kangoo Modus Safrane Alpine Twingo Trafic og mange flere - nå kan du også legge inn din erfaring med din modell
Motordata
Renault motordata - Renault Laguna Clio Espace Kangoo VelSatis Alpine Twingo Avantime og mange flere
Reparasjonslogg
gå til Renault Reparasjonslogg
Wallpapers
se Renault wallpapers
Dementi
Siden er tilpasset:

:: Firefox 1.0.3 +
:: Firefox 2.0 +
:: Firefox 3.0 RC
:: Opera 7.50 +
:: I-Explorer 6
:: I-Explorer 7+
Renault.no
RenaultF1.com
15.11.2007 - av Finn Erik Marstrander vis utskriftsvennlig side og skriv ut artikkelen
Logan Renault eco²

Eco²-benevnelsen introduserte Renault i forbindelse med lanseringen av satsingen på økologiske og økonomiske kjøretøyer med miljøhensyn satt i høysetet.
Renault eco² kjøretøy er laget i henhold til 3 globale miljøstandarder: De er produsert etter ISO 14001, har CO2-utslipp på under 140 g/km2 (eller biodieselkompatibel) og er 95% resirkulerbar.

I så henseende presenterte Renault for noen dager siden Logan Renault eco² Concept, som virkelig setter en formidabel ny standard, spesielt i forhold til sitt CO2-utslipp. Logan Renault eco² er en ren eksperimentbil og representerte konsernet i årets grønn bil kongress "2007 Michelin-organised Challenge Bibendum" i Shanghai, Kina.

I tillegg til det nevnte CO2 nivået, har bilen også et formidabelt lavt forbruk på bare 3.8 liter/100km, gjort mulig gjennom en 1.5 dCi (63kW/85hp) motor som går på B30 biodiesel. Andre faktorer som har vært med på å gi disse lave CO2-verdiene og forbruket er bl.a.:


  • En fleksibel splitter under frontstøtfangeren, og et mer diskret reservehjul, som tilsammen reduserer turbulens under bilen.

  • Michelin Energy Saver 185/65R15 med lav rullemotstand.

  • VORTEX generatorer over bakvinduet, som skal minske draget ved å fordele luftstrømmene mot bakparten av bilen.

  • Bilen har fått hekkspoiler, også for å dempe luftdraget bak bilen.

  • En lett reduksjon av bilens kjørehøyde.

  • Girskiftindikator "Ecoshift".

  • Batterilading blir kun utført når det er høyst nødvendig. På denne bilen ved 12,8 Volt og ikke 13,5 Volt .



  • Med Logan Renault eco² Concept, er Renault ute etter å vise at de ved små resurser og innovative løsninger, kan gjøre forbedringer i sin bilpark på en måte som gjøre dette tilgjengelig for enhver bilist som ønsker å kjøre miljøvennlig, uten at det koster for mye.


    Foto©media.renault



    « tilbake Vurder artikkelen - Tips en venn
    Flere

    - Renault Clio 4
    - Espace IV Phase 4, lansert i F
    - Ny Espace
    - Renault Pulse
    - Laguna Nervasport
    - Renault Grand Kangoo
    - TCe 90 - 3-sylinder fra Renaul
    - Fluence Black Edition
    - Red Bull Limited Edition
    - Dacia Lodgy - ny MPV fra østeu
    - Renault Talisman
    - Renault Twizy
    - Nye Renault Koleos og 1000000
    - Renault Samsung SM7
    - Ny Mégane RS
        Noen tilfeldige

    - Test av Subaru Impreza WRX STi
    - Øk effekten med 20 HK
    - Fancy franskmann
    - Renault Latitude
    - Michelin teamene parkerte
    - "Helt ny Laguna kommer sn
    - Sandero Stepway
    - Laguna Coupe 2007
    - Euro NCAP
    - Husk Japan Grand Prix
    - Villeneuve skal kjøre ut seson
    - Fluence Black Edition
    - Nye Renault Kangoo
    - Mégane politibil
    - Mègane passerer 1 million
    Annonse


    Artikkelsøk
     nyheter/artikler
     
     
    Din innlogging
     Velg område
     
     Brukernavn
     
     Passord
     
     
      ny Bruker ?
    Siste Nyheter
    :. Renault Clio 4
    :. Espace IV Phase 4,
    :. Ny Espace
    :. Renault Pulse
    :. Laguna Nervasport
    :. Flere Nyheter
    Siste Artikler
    :. Dacia Dokker og Dok
    :. 100 år i Norge
    :. Renault/Logan rundt
    :. Renault Twingo
    :. Fransk bildag 2006
    :. Flere Artikler
    RenaultBiler.no
    Denne siden oppleves best med Firefox Nettleser

    Ansvarlig for RenaultBiler.no: Tom Stallvik, Hosvegen 10, 7670 Inderøy
    >> Kontakt <<
    Denne siden oppleves best med Firefox Nettleser
    Motorisert av © \ sec