Nettstedskart  
Powered by PHP 5  
Besøkende online: 4
Modelloversikt
Gå til Renault modellprogram - Renault Laguna Clio Espace Megane Scenic Kangoo Modus Safrane Alpine Twingo Trafic og mange flere - nå kan du også legge inn din erfaring med din modell
Motordata
Renault motordata - Renault Laguna Clio Espace Kangoo VelSatis Alpine Twingo Avantime og mange flere
Reparasjonslogg
gå til Renault Reparasjonslogg
Wallpapers
se Renault wallpapers
Dementi
Siden er tilpasset:

:: Firefox 1.0.3 +
:: Firefox 2.0 +
:: Firefox 3.0 RC
:: Opera 7.50 +
:: I-Explorer 6
:: I-Explorer 7+
Renault.no
RenaultF1.com
03.10.2008 - av Finn Erik Marstrander vis utskriftsvennlig side og skriv ut artikkelen
Paris Motor Show

Med Geneve Motorshow frisk i minnet og lanseringen av nye Mégane, valgte franskmennene denne gangen sin egen arena når Mégane Coupe skulle vises fram offentlig for første gang. Som et naturlig midtpunkt på Renaultstanden, figurerer denne bilen, omkranset av bl.a. sine familiemedlemmer Renault Mégane, Kangoo be bop, og ikke minst konseptbilen, Z.E. Concept.

Renault Mégane



Tidligere har vi nevnt at noe av det nye Mégane skal gjøre med sitt publikum, er å være iøynefallende. Så også for Renault Mégane Coupe. Bilen er formlig skapt for å nytes visuelt.
I C-segmentet har Renault gjort alt for å skape en karaktersterk bil i øvre sjikt. Varemeket som Renault innførte med nye Laguna, fører de uten tvil videre i Mégane, både i form av nye linjeføringer og design, høyt komfortnivå, praktisk utstyr og løsninger, samt forbedrede veiegenskaper.



På det tekniske planet må vi nevne det nye Carminat Bluetooth® DVD navigasjonssystem og det skreddersydde lydsystemet, "3D Sound by Arkamys®".

Motoralternativene i Mégane, kan deles i to grupper, diesel og bensin, hvorpå begge ligger i det miljøvennlige hjørnet. Vi snakker om siste generasjon dCi, med ytelser mellom 85 og 130hk, og co2-utslipp på under 120g/km. Bensinvalgene innholder bl.a. siste nye TCe 180. Bilen vil også kunne leveres med biodrivstoffalternative motorer.



Den siste nykommeren i Méganefamilien, er Mégane Trophy. Denne er klar til å føre videre Renault sin deltagelse i WCR for 2009-sesongen. Her snakker vi om en fullblods racerbil, med en V6 motor på 3,5 liter og 360 hk. Denne bilen har i testløp prestert rundetider på høyde med bl.a Porsche GT3, så dette er ingen småbil.



Renault Kangoo be bop

Her ser vi ved første øyekast helt klare trekk fra fjorårets Kangoo Compact Concept, som ble vist under Frankfurt Motor Show.
Dette er først og fremst ment å være en romslig og lys bil med mange muligheter og løsninger for aktive bilbrukere. Likheten til nye Kangoo er også veldig slående, spesielt i den butte fronten. Ellers skiller den seg mer fra den opprinnelige. Aller mest i forhold til de store glassflatene som dekker bilen og den todelte lakkeringen. I tillegg har den fått 16 tommers alufelger og en økt bakkeklaring på 20 mm i forhold til nye Kangoo. Men mest iønefallende er nok den bakre delen av bilen, hvor man kan åpne hele taket og elektrisk skyve dette framover bilen, samtidig som bakvinduet åpnes og himmelen åpnebarer seg over hele den bakre delen av bilen.



Motorvalgene er kjente og spenner fra de to 1,5 dCi på 85 og 100 hk, til 1,6 16v bensin på 105 hk. Bagasjekapasiteten ligger mellom 174 og 1462 dm3. De fire individuelle sitteplassene er bygget over samme lesten som i nye Scénic. Altså, de er fleksible, individuelle og kan brukes til mye.



Z.E. Concept



Men hva er vel et motorshow uten en konseptbil? Renault har valgt Paris for sin visning av Z.E. Concept. Dette er en framtidsrettet 100% elbil, som ifølge Renault skal gi oss et glimt av hva de vil satse på som framtidens mobilitet.
Renault-Nissanalliansen har inngått avtaler med en del nasjoner, bl.a. Israel, Danmark og staten Tennessee i USA, i forbindelse med massemarkedsføring av slike kjøretøyer fra 2011.



Energiforbruket står jo alltid i høysete hos en elbil, spesielt i forhold til lysbehov, oppvarming og klimakontroll. Her er det tatt ibruk solcellepaneler plassert i taket for å drive temeraturreguleringssystemet, og en utstrakt bruk av LEDbelysning. De gjør også nytte av selvgenerert varme i selve bilen i oppvarmingen, bl.a. gjennom varme som hentes fra de oppvarmede dekkene! Z.E. Concept ('Z.E.': Zero Emission), får effekten sin fra en 70kW elektromotor med et dreiemoment på 226Nm, drevet med lithium-ion batterier.



Både Laguna Coupe og årets andre konseptbil fra Renault, Ondelios er også sterkt representert under Paris Motor Show, men disse har vi tidligere omtalt her på Renaultbiler.no.

Foto©media.renault


« tilbake Vurder artikkelen - Tips en venn
Flere

- Renault Clio 4
- Espace IV Phase 4, lansert i F
- Ny Espace
- Renault Pulse
- Laguna Nervasport
- Renault Grand Kangoo
- TCe 90 - 3-sylinder fra Renaul
- Fluence Black Edition
- Red Bull Limited Edition
- Dacia Lodgy - ny MPV fra østeu
- Renault Talisman
- Renault Twizy
- Nye Renault Koleos og 1000000
- Renault Samsung SM7
- Ny Mégane RS
    Noen tilfeldige

- Villedende markedsføring fra R
- Grand Espace som antiterror hj
- Paris Motor Show
- Bruker området åpnet
- Renault fornyer logo
- Renault Kangoo Express
- Tilkobling av ekstra lydutstyr
- Daewoo-fabrikkene selges
- Turbo i Megane CC
- Renault Modus: Fransk sjarmør
- Ny Haynes manual
- Verdens vakreste bil, 2007.
- Michelin-sjef druknet på fiske
- Red Bull Limited Edition
- Logan Renault eco²
Annonse


Artikkelsøk
 nyheter/artikler
 
 
Din innlogging
 Velg område
 
 Brukernavn
 
 Passord
 
 
  ny Bruker ?
Siste Nyheter
:. Renault Clio 4
:. Espace IV Phase 4,
:. Ny Espace
:. Renault Pulse
:. Laguna Nervasport
:. Flere Nyheter
Siste Artikler
:. Dacia Dokker og Dok
:. 100 år i Norge
:. Renault/Logan rundt
:. Renault Twingo
:. Fransk bildag 2006
:. Flere Artikler
RenaultBiler.no
Denne siden oppleves best med Firefox Nettleser

Ansvarlig for RenaultBiler.no: Tom Stallvik, Hosvegen 10, 7670 Inderøy
>> Kontakt <<
Denne siden oppleves best med Firefox Nettleser
Motorisert av © \ sec