Nettstedskart  
Powered by PHP 5  
Besøkende online: 1
Modelloversikt
Gå til Renault modellprogram - Renault Laguna Clio Espace Megane Scenic Kangoo Modus Safrane Alpine Twingo Trafic og mange flere - nå kan du også legge inn din erfaring med din modell
Motordata
Renault motordata - Renault Laguna Clio Espace Kangoo VelSatis Alpine Twingo Avantime og mange flere
Reparasjonslogg
gå til Renault Reparasjonslogg
Wallpapers
se Renault wallpapers
Dementi
Siden er tilpasset:

:: Firefox 1.0.3 +
:: Firefox 2.0 +
:: Firefox 3.0 RC
:: Opera 7.50 +
:: I-Explorer 6
:: I-Explorer 7+
Renault.no
RenaultF1.com
09.02.2004 - av Admin Administrator vis utskriftsvennlig side og skriv ut artikkelen
Rallye Tour de Corse Historique 2003

Påmelding ble sendt i god tid før fristens utløp og startkontingenten ble innbetalt i tide.. Men vi fikk ikke bekreftelse fra arrangøren om at vi var blitt med før lørdagen en uke før løpet !!!!!!! Da var det bare å preparere bil og servicevogn (Hvit Alpine med bagasjebrett og to hvite 20 liters jerrykanner bakpå, samt påklistret ”assistance course” merker på døra) Så var endelig motorer og gearkasser skrudd tilbake i bilene og turen kunne begynne. Jeg hadde Erik Lund som kartleser og vi skulle kjøre hver vår bil til Nice for å hente Geir Egil Dyrrdal og Sauro Sahinpasic som kom med fly og skulle kjøre service for oss. Så var det å prøve å stable bagasjen inni bilene og sette kursen mot Marseille.

Her fikk vi utlevert Roadbok (detaljert og meget bra og kjøre etter) og kjørte om bord i ferja som fraktet oss til Ajaccio på Sørvestlige Korsika. Båtturen startet 19.00 og vi var framme 07.00 morgenen etter. Om bord hadde vi felles middag og en orientering om løpet (på fransk !!) og om opplegget som sådan. Informativt da Jose Andreani skaffet en tolk til oss. Og tolken var Aurelien Hamart fra Team Erik Comas Historic Racing. Slik blir man godt kjent med gutta. Team Comas leide ut 3 Alpine A110 og stilte selv med velkjente service-biler..

Nok om det. Løpet skulle gå over 4 dager og vi skulle overnatte i 4 byer underveis. Påmeldingen inkluderte ferja tur/retur 4 hotellovernattinger, lunch og middag hver dag. Lunsjen var alltid treretters med en hel rødvinsflaske til hver bil !!!!! Egen påmelding til service-gutta slik at de fikk bo på samme hotell som oss osv. 1200 Euro ekstra. Middagen også treretters (lokale smakfulle retter) med rødvin og rosevin. Og arrangøren hadde bagasjeservice fra hotell til hotell !!!! Vi med små biler benyttet oss av dette… totalt 55 startklare biler, hovedsakelig franskmenn, noen få fra sveits med Trabant (ja !!! øst-tysk bil) og noen få italienere i Lancia Stratos og oss da, der fransk-kunnskapen akkurat rekker til å bestille en god rødvin el. pils !!!

Tirsdag 21.10
Vel framme i Ajaccio ble bilene kjørt rett i Park Ferme hvor vi fikk utlevert startnummer, Tour de Corse startplater, lisenser og papirer blir sjekket og teknisk kontroll avholdt.. Så var det tid for en bedre lunch med den obligatoriske rødvinen, før starten gikk kl 14.30 og ankomst samme sted kl 19. Totalt 4 regulerity denne dagen. 3 av den identiske med den som Petter Solberg og gutta kjørte for 3 dager siden… Transportetappene har man alltid knapp tid til samme hvor mye en ”grisekjører” underveis !! og regulerityene var periodevis raske med sand !!! i enkelte svinger.. Akkurat nok sand i en 90 graders sving til at jeg dro av !!..

Bilen stoppet heldigvis i noen steiner før fjellveggen, og med en bulkete felg som eneste synbare merke !!!! og en iskald kartleser Lund som sekunderer ”du ligger fortsatt dott on”. Alfa Romeoen som startet bak oss la igjen hele breddinga på bilen i den samme fjellveggen !!!!
Vel tilbake i mål parkeres bil i Park Ferme og vi blir fraktet til hotellet og spist en bedre middag…

Onsdag 22.10
Bagasje er avlevert og vi blir fraktet til Par Ferme og skal i dag kjøre til Porto-Vecchio syd-øst på øya. 4 nye reguleritys underveis hvor vi vinner den ene og får to sjetteplasser. Men vi har pådratt oss en del prikker fra første dag og ligger behagelig lang bak….. En bedre lunch med rødvin smakte godt underveis, og kjempebra middag når vi endelig kommer fram….ca 19.00 Veiene er utrolig svingete og smale, og langt ned hvis en drar av.. Roadboka inneholdt også alle bensinstasjoner underveis og vi fylte stort sett opp rett før vi kom til mål…. Den siste transportetappen hadde alltid god tid..

Torsdag 23.10
Vi starter fra Porto-vecchio og skal kjøre norvestover øya til byen Calvi
Start 08.30 og framme i Calvi 17.00 så spiser vi middag og skal kjøre en nattetappe som starter 21.30 til 01.00 Underveis har vi fått problemer med dynamoen som ikke lader, og service-teamet har skaffet en ny, denne er brukbar men ikke helt optimal, og det ender med at vi får låne en av de som leder løpet !!! og kjører samme biltype som oss… Der klarte jeg og sjarmere kartleser frk. Stephanie og siden de ledet kunne jeg tilby assistanse fra servicevogna vår hvis de skulle trenge det underveis…

Fredag 24.10
Starter fra Calvi 09.00 og skal kjøre rundt hele nordre Korsika med ankomst Bastia 16.30
Så får vi utdelt roadbok med vegbeskrivelse til hotell og Gallamiddag.. Vi kjører til hotellet men forklarer arrangøren at vi har tenkt og drikke i kveld og vil derfor ikke kjøre egen bil til og fra Gallamiddagen, og det ender med at vi får sitte på med dem….. Det står at det skal være smoking/mørk dress på gallamiddagen, men med to nordmenn i smoking, arrangøren kledd i dress, et par dresskledde sigarrøkende tyskere, og resten gikk i det de følte for…
Men for en fest, her var det bare å belje innpå så mye en orket av rødvin, rosevin og champagne !!!! og danse med karleser-vinneren Stephanie som heldigvis pratet godt engelsk…. Husker forresten ikke hva vi ble servert av mat !!!

Under premieutdelingen fikk jeg mit livs sjokk da jeg ble ropt opp som klassevinner og fikk en diger pokal og ett brett med vin, og ikke minst anledning til å kysse to 20 år gamle søte franske jenter.
Og festen foregikk til deltakerne selv fant det for godt å gå hjem, en gang utpå natta (sent !!!)

Kort oppsummert, et supert arrangement, fantastiske uberegnelige asfaltveier i 16-20 graders varme, fikk anledning til å bli godt kjent med alle deltakerne, spiste/drakk og sov godt underveis, velorganisert og et eget filmteam fulgte deltagerne hele løypa helt til vi drakk champagne av pokalen…

Videoen vil bli tilgjengelig om ca. to måneder…

Team-Alpine Henning



Aktuell link: www.terredecorse.cc


« tilbake Vurder artikkelen - Tips en venn
Flere

- Dacia Dokker og Dokker Van
- 100 år i Norge
- Renault/Logan rundt omkring i
- Renault Twingo
- Fransk bildag 2006
- Ny Renault hos Nardo Bil
- Bilservice Tønsberg - slik Ren
- Race Control
- Min første Renault - R16
- Fra garasjen
- Min første Renault - R12 lux
- Min første Renault - R20TL
- Styling - Giacuzzi Renault
- Grand Espace som antiterror hj
- 1 million Espace
    Noen tilfeldige

- Renaults tredje X90-fabrikk: I
- Vel Satis på dieseltoppen
- 2-sifret, globalt, for fransk
- Fransk bildag vel overstått
- Laguna Coupé
- Kangoo TomTom Edition
- Ny seier til Renault
- Clio Sport Tourer
- JA til Grand Scenic varebil
- Dacia i Geneve
- Renault fornyer logo
- Renault Laguna 3
- Renault i Russland
- Ny Espace til Geneve
- Renault Laguna Impulsion
Annonse


Artikkelsøk
 nyheter/artikler
 
 
Din innlogging
 Velg område
 
 Brukernavn
 
 Passord
 
 
  ny Bruker ?
Siste Nyheter
:. Renault Clio 4
:. Espace IV Phase 4,
:. Ny Espace
:. Renault Pulse
:. Laguna Nervasport
:. Flere Nyheter
Siste Artikler
:. Dacia Dokker og Dok
:. 100 år i Norge
:. Renault/Logan rundt
:. Renault Twingo
:. Fransk bildag 2006
:. Flere Artikler
RenaultBiler.no
Denne siden oppleves best med Firefox Nettleser

Ansvarlig for RenaultBiler.no: Tom Stallvik, Hosvegen 10, 7670 Inderøy
>> Kontakt <<
Denne siden oppleves best med Firefox Nettleser
Motorisert av © \ sec