FORUM Renaultbiler

Du er ikke logget inn. Du har begrensede rettigheter som gjest og det anbefales at du logger inn eller registrerer deg som bruker.

Lesere akkurat nå: 1 Gjest

#1 03/10 2006 00:28:01

Lars Teistedal
Uregistrert Gjest

Min vei til Grand Espace (del 7)

Ett første møte.
14 dager går og på henvendelse kan ikkje forhandleren fortelle meg hvor bilen er!! Forrige uke snakka han om faste transportruter fra Belgia og oppover, og at om bilen bare kom med tirsdagen ville den være på Sunnmøre i løpet av søndagen. Hvorfor kan han da ikkje sei hvordan det ligger an denne uka?!!!

Ja, ja. Bilselgere lever gjerne opp til sitt rykte? Det viktigste av alt: Fortsatt ett par uker til høstferie, der bilen for første gang skal få vise sine egenskaper som langkjøringsbil. Alt jfr. skrytet på forumet.

Lørdag i andre uka etter at avtale om handel er gjort med forhandler i Belgia: Jeg er på vei heim i Volvo 940 med vinterens ved. Bilforhandleren som hjelper meg her i landet sender sms og lurer på om jeg har tid for ein garasjeprat. Jeg ringer og vi beregner at jeg er heime om ein times tid.

Vel heime er jeg mest opptatt av å få rygga tilhengeren til og få av veden før besøket kommer, så jeg suser forbil campingvogna som står i oppkjørselsen til garasjen, snur rundt på plenen og rygger til. Vel parkert og ute av bilen, kommer det plutselig fram ein kjent skikkelse fra bak campingvogna. Med et aldri så lite lurt smil rundt munnen?
"Kom du nettopp?" spurte jeg. "Jeg så ikkje at du kom". Han smiler og forteller at han har stått parkert bak vogna ei god stund allerede. Da begynner det å demre for meg, hans unnlatenhet for å fortelle om når bilen var ventende, hans kontroll av når jeg ville være hjemme..........."Du har vel ikkje med det nybilen, vel...?" spurte jeg, og fikk til svar at jeg fikk bli med bak campingvogna.....

Og der sto den! Vårt nye familiemedlem: "Grandiosa'n".
Dekket av veistøv fra milene på biltransporter, men med prøveskilt utstedt på familien resten av helga!!

Blei jeg svett? Joda, ikkje minst med tanke på hva 940'en og PV 544'en tenkte om sin egen situasjon. Og naboen jeg over fleire år hadde overtalt til å kjøpe Volvo.......

Lillebror Gabriel på drøye 2 år hadde venta med lengsel etter å få seg "Rrrrrenååååååå" og var raskt bak rattet og nekta å kjøre Volvo resten av helga (sukk!!). Då bilen blei tilbakelevert søndagskvelden grein han, og protesterte då han blei fortalt at bilen måtte inn på verkstedet igjen for å få på kvite skilt. "Neiiiiiiii!" Han ville ikkje ha kvite skilt på bilen!! Dei skulle være røde!!

Har du erfaringer med barn og Grand Espace? Del dei gjerne med oss andre her.

lars-t

Lagrede Bilder

Logg inn - fullstendige diskusjoner er kun tilgjengelig for registrerte brukere

Begrenset adgang
Du må være innlogget for å lese mer - Det finnes 4 innlegg til i denne tråden
 Lesere akkurat nå: 1 Gjest

Forum-bunn

Forumet er basert på en versjon fra PunBB