FORUM Renaultbiler

Du er ikke logget inn. Du har begrensede rettigheter som gjest og det anbefales at du logger inn eller registrerer deg som bruker.

Lesere akkurat nå: 1 Gjest

#1 11/11 2008 23:01:54

Teisty
Registrert Bruker

BILFORUM SØR - TJA og JA!

Sommeren 2007: Feriehavari på Sørlandet. BILFORUM SØR, Kr. sand, (Renault/Volvo) gav meg forventninger om å få bilen ferdig i løpet av 14 dager mens jeg og familien satt på ferie... Først sto bilen 3 dager uten at de tok og sjekka ut feil og delebehov. Deretter gikk det fleire dager med masing for at dei skulle prøve å få bestilt deler som "hastesak" i stedet for 14 dagers venting på del fra Frankrike - via Sverige...

Sommeren 2008: Planlagt verkstedopphold under feien. Bestilte time i god tid med tilhørende delebestilling. Clutchsylinder og bremseservo - samme demonteringssone - to fluer i ein smekk - penger å spare. Klar avtale på at reperasjonen måtte og kunne gjøres på ein dag. Avtale om 4.5oo (for clutch) i arbeidspenger.

Jeg så fram til ein dag med fottur mellom bilforhandlerene på Sørlandssenteret, lunsj i sofaen på Bilforum Sør, kanskje ein prøvetur med nye Grand Esace. Og så tilbake til ferieresidensen. Ein perfekt pappa-ferie!

Ante litt uråd då kundemottageren var på ferie og vikaren svarte surt på spørsmålet mitt om når han kom til å ta bilen inn: "den skal være ferdig til halv fire..(ingen blikkontakt).  Fikk bange anelser da han drøyde med å ta inn bilen på verkstedet, og den fortsatt sto utenfor ved lunsjtider.

Og riktig - da jeg var ferdig med forhandlerrunda, og hadde slappa av i sofaen i ett par timer, kom han -: "Så du sitter her enda og mukkelurer...."  Bilen blei ikkje ferdig. Det fikk ikkje bli mitt problem, sa jeg. Jeg hadde ein klar avtale på at bilen skulle bli ferdig. Han svarte med å lire av seg ein masse om hva hvordan han skulle la den ordinære kundemottageren få gjennomgå når han kom fra ferie.... Jeg ba han ringe til bruktbilavdelingen og sei at han trengte den 7 seters Nissan Patrol'en jeg hadde prøvd tidligere på dagen (Familien skulle jo i dyreparken neste dag....). No problem var svaret fra bruktbilavdelingen. SUPERT!

Fortsettelsen:
1 døgn med gratis luksusversjon av Nissan Patrol inkl. elgsafari og dyreparkbesøk. SUPERT!
Grand Espacen klar neste ettermiddag - etter fleire timers "overtidsarbeid". Regning: kr 1000 under avtalt. SUPERT? SKULLE BARE MANGLE?
Bremseservoen som fortsatt ikke var kommet INN PÅ LAGER I FRANKRIKE lovte mann på delelager å ettersende fraktfritt "og skal se om ikke jeg kan gjøre noe på prisen" - den kom fritt tilsendt 1 mnd etterpå - minus 1500,- kroner på avtalt pris! DÅRLIG DELEHÅNDERING FRA SENTRALT HOLD. SUPERT LOKAL HÅNDERING!

BILFORUM SØR - SØRLANDSPARKEN, Kr.sand.

Kundebehandler Morten anbefales.
                         Unngå vikar som skylder på andre.
                         Hyggelig mann på delelageret
                         anbefales.

Sist endret av Teisty (13/11 2008 22:26:39)

Avlogget

Logg inn - fullstendige diskusjoner er kun tilgjengelig for registrerte brukere

Begrenset adgang
Du må være innlogget for å lese mer - Det finnes 0 innlegg til i denne tråden
 Lesere akkurat nå: 1 Gjest

Forum-bunn

Forumet er basert på en versjon fra PunBB