FORUM Renaultbiler

Du er ikke logget inn. Du har begrensede rettigheter som gjest og det anbefales at du logger inn eller registrerer deg som bruker.

Lesere akkurat nå: 1 Gjest

#1 30/08 2009 01:51:00

obdy
Registrert Bruker

Espace III 2.2dci 2003 - Motor dør

Heisann,

Har hatt min Espace i snart ett år og er storfonøyd, men nå har den begynt å tulle.

Plutselig bare dør den. Info displayet viser til tider bildet som tilsier innsprøytning, ellers blir det bare helt fullt altså en "lysende firkant", og servoen forsvinner.

Tenning av og på igjen løser det. Bilen starter helt fint og går normalt, for så plutselig å dø igjen.

Jeg har foreløpig kommet fram til at det skjer under belastning, selv om det er en konklusjon med store avvik.

Leste om EGR ventilen og testet mulig løsning med fullt turtall i 2. gir. Det så lovende ut. Under turen med fullt turtall kjente jeg plutselig at det på en måte løsnet og bilen gikk som ei kule. Entusiastisk fortalte jeg min kone at det var løst, og full av optimisme dro jeg for å hente materialer, og der stopper vi dønn igjen. Og det gjorde jeg flere ganger på turen, til tross for at jeg glatt dro Okstadbakken opp i 80 i andergiret på fullt turtall.

Jeg forsøkte også å ta ut EGR ventillen, men jeg fatter ikke hvordan folk klarer å løsne den tredje og ikke synliger skruen. Alle forklaringer mottaes med takk.

Men, snakker vi EGR, dyser eller pumpe her ? Og om det skulle være EGR, er det så enkelt at man kan dra ut komtakten på ventilen så er det gjennomført en bypass ? Vel, har ikke fått av den heller ,,, ;.)

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Renault Grand Espace III 2.2dCi http://www.renaultbiler.no/forum/viewto … 031#p11031

Avlogget

Logg inn - fullstendige diskusjoner er kun tilgjengelig for registrerte brukere

Begrenset adgang
Du må være innlogget for å lese mer - Det finnes 29 innlegg til i denne tråden
 Lesere akkurat nå: 1 Gjest

Forum-bunn

Forumet er basert på en versjon fra PunBB