FORUM Renaultbiler

Du er ikke logget inn. Du har begrensede rettigheter som gjest og det anbefales at du logger inn eller registrerer deg som bruker.

Lesere akkurat nå: 1 Gjest

#1 03/07 2011 20:56:49

bergen1
Registrert Bruker

Megane prøvekjørt

Prøvekjørte idag Megane 3 for første gang:

-Sport Tourer med 1.5 DCI / EC

-coupe med 1.4 TCE

Hovedinntrykk:

veldig presis styring, morsomme biler å kjøre. Stivere i oppsettet enn Grand Scenic. Liker oppsettet veldig godt: presist men ikke tysk stivt. Likevel komfortabelt.
Veldig gode seter.
Jeg syns det er vel mye hjulstøy. Bør utbedres på facelift / neste generasjon. Litt dårlig sikt bakover spesielt på coupe; parksensor er et must.

Drivlinjer: 1.5 DCI / EDC: bra drag i motoren, girer kjapt og presist i bytrafikk, glimrende til det bruket. Under landeveiskjøring foretrekker jeg heller manuell kasse. Når man trår på gassen i f.eks. forbikjøring har den av og til vansker med å bestemme seg for giret.

1.4 TCE skuffet meg. Mulig fordi jeg er vant med momentet i dieselmotorer. Den trenger turtall og virker ikke i nærheten av så sprek som 130 hk diesel. Tørst er den også.

Av drivlinjer pr dags dato holder jeg fortsatt en knapp på 1.9 DCI 130 hk - som på tross av vel høyt forbruk utmerker seg med veldig kultivert gange og stort kraftoverskudd.

Ifølge ferske rapporter skal etterfølgeren 1.6 DCI 130 være langt bedre, så det beste rådet må da være å vente på denne. Det må rett og slett være en knakende god dieselmotor. Mener at den skal være bestillbar idag på Scenic (levering oktober). Den skal komme på Megane neste år. (dog ikke på Laguna... ettersom den motoren burde passe Laguna som hånd i hanske... spøker det for fremtiden til Laguna?).

Sist endret av bergen1 (03/07 2011 20:59:04)

Avlogget

Logg inn - fullstendige diskusjoner er kun tilgjengelig for registrerte brukere

Begrenset adgang
Du må være innlogget for å lese mer - Det finnes 21 innlegg til i denne tråden
 Lesere akkurat nå: 1 Gjest

Forum-bunn

Forumet er basert på en versjon fra PunBB