FORUM Renaultbiler

Du er ikke logget inn. Du har begrensede rettigheter som gjest og det anbefales at du logger inn eller registrerer deg som bruker.

Lesere akkurat nå: 1 Gjest

#1 13/01 2013 10:26:10

benzen
Registrert Bruker

Innkjøring og forbruk ny bil

Hei
Jeg har kjørt nå i ca 3 -4 mnd med min nye Grand Scenic men synest at den bruker usannsynlig mye diesel, 7.1L/100km og det synest jeger mye på en ny bil med en eco motor på 1.5 l diesel med 110 hk.Det står i boka at man skal kjøre 4-6000 km før man får full utnyttelse av motoren og at den "setter" seg men nå er den snart kjørt 5000 men jeg synest den bruker mer enn når den var ny!!
Hva i huleste er det med denne bilen? Hadde en Turan tidligere og det brukte rund 5.0-5.5 l/100km og i tillegg var den litt trimmet smile .
Må jeg ha is i magen her eller er det noe man kan justere i "hjernen" på bilen? Eller er kansje noe som det ikke skal være?
Har skrevet noe om dette i en annen post på forumet men tenkte jeg bare måtte lage en ny..

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Renault Grand Scenic 1.5dci eco 2012/13 mod. Ca 44000 km (første service 30000 km 13.5.14)
Mercedes Benz 300td turbodiesel 1985 mod ca 438000 km (bare går og går og går)

Avlogget

Logg inn - fullstendige diskusjoner er kun tilgjengelig for registrerte brukere

Begrenset adgang
Du må være innlogget for å lese mer - Det finnes 8 innlegg til i denne tråden
 Lesere akkurat nå: 1 Gjest

Forum-bunn

Forumet er basert på en versjon fra PunBB