FORUM Renaultbiler

Du er ikke logget inn. Du har begrensede rettigheter som gjest og det anbefales at du logger inn eller registrerer deg som bruker.

Lesere akkurat nå: 1 Gjest

#1 10/07 2017 17:43:49

mulig_møre_espace
Registrert Bruker

Renault Espace 2.2 DCI - 2003 - Automatisk nivåregulering Xenon

Har fått 2'er på EU-kontroll på lysbildet på Espace'n, lyser for lavt. Før det kan justeres må jeg antakeligvis reparere den automatiske nivåreguleringen.

Sjekka det ut i går, og det viste seg at armen hvor staget som går fra sensoren og ned på bærebroa er festet, er skadet (knekt - se vedlagte bilder). En ny komplett sensor (delenr. 8200586405 - det orginale 8200000773 finnes ikke lenger) fra Renault i Ålesund vil koste kr. 2578,-!!!

I tillegg var det ingen bevegelse i lyktene når jeg manuelt beveget på armen på sensoren (både med tenning på og med bilen i gang), og jeg mistenker at motorene som skal justere xenon-pærene har tatt kvelden. Ifølge det internasjonale Renault-forumet har disse motorene delenr. 8200277945, men også disse er utgått, og Renault Ålesund anbefaler å erstatte disse med delenr. 8200006664, stk. pris 1031,-.

Er det noen som har vært borti lignende, som har noen innspill? Har søkt litt på nett, men særlig sensor virker å være vanskelig å finne tak i. Har vurdert å sjekke hos huggere, men får ta det etterhvert.

En ting er ihvertfall sikkert, med orginale deler fra Renault Ålesund blir det i hvertfall kostbart, tatt bilens alder i betraktning.

Sist endret av mulig_møre_espace (10/07 2017 19:46:09)

Lagrede Bilder

Avlogget

Logg inn - fullstendige diskusjoner er kun tilgjengelig for registrerte brukere

Begrenset adgang
Du må være innlogget for å lese mer - Det finnes 2 innlegg til i denne tråden
 Lesere akkurat nå: 1 Gjest

Forum-bunn

Forumet er basert på en versjon fra PunBB