FORUM Renaultbiler

Du er ikke logget inn. Du har begrensede rettigheter som gjest og det anbefales at du logger inn eller registrerer deg som bruker.

Lesere akkurat nå: 1 Gjest

#1 23/07 2017 10:40:51

Kristian38
Registrert Bruker

Espace III - 2.2 dCi 2001 /Lampe for innsprøytningsfeil/v gasspådrag

De siste ca. 5-6000 km har jeg opplevd at lampe for innsprøyningsfeil (det som ser ut som et hjertekardiagram) lyser ved langvarig høyt gasspådrag, typisk opp lange motbakker på motorvei i 5. gir.  Ved et par anledninger synes jeg også jeg har merket at effekten faller litt når lampa kommer på, men jeg har som regel "gått av" på gassen når lampa har begynt å lyse, så jeg er ikke helt sikker.  Har nettopp kommet hjem fra ferietur til Nord Norge, og har ikke vært veldig ivrig etter å framprovosere noen større feil eller havari på turen.  Lampa lyser, det kommer et lydsignal, deretter lyser "service" og så går displayet tilbake til normalt igjen.  Jeg har ikke merket noe på motorgangen, muligens med unntak av fall i effekt når lampa kommer på.

Lampa kommer ikke ved kortvarig fullt gasspådrag som for eksempel ved forbikjøring, men når man har fullt eller nesten fullt pådrag over noe tid.  Bilen har ikke svartrøyk eller andre symptomer på feil, den starter momentant og går ellers normalt.  Bilen har gått 240 000.  Ved ca. 50 000 ble den omprogrammert/serielltunet slik at effekten er økt til 165 hk/350 nm.

Forslag til hva dette kan være?

Sist endret av Kristian38 (23/07 2017 10:44:17)

Avlogget

Logg inn - fullstendige diskusjoner er kun tilgjengelig for registrerte brukere

Begrenset adgang
Du må være innlogget for å lese mer - Det finnes 5 innlegg til i denne tråden
 Lesere akkurat nå: 1 Gjest

Forum-bunn

Forumet er basert på en versjon fra PunBB