FORUM Renaultbiler

Du er ikke logget inn. Du har begrensede rettigheter som gjest og det anbefales at du logger inn eller registrerer deg som bruker.

Lesere akkurat nå: 1 Gjest

#1 22/04 2010 15:00:24

administrator
Administrator

Personvern, bruk av navn, spørsmål om sletting, mv. på dette forumet

Har fått et par henvendelser den senere tid fra personer som tidligere har postet i dette forumet og som nå har fått det for seg at de vil skjule seg fra navnesøk via f.eks. Google.

I utgangspunktet vil jeg gjerne at alle som bruker dette forumet skal få hjelp til slike ting dersom det er til åpenbar ulempe at navn fremkommer, MEN jeg kan ikke se at jeg har noe som helst plikt til dette så lenge det dreier seg om normal bruk av dette forumet (spørsmål og svar av normal karakter). Man er vel selv ansvarlig for sin egen adferd på nettet, og velger man å bruke sitt fulle navn -eller et "personlig" brukernavn -så må man regne med at dette vil være synlig på nettet også via andre kanaler enn kun på dette forumet.

Nye tjenester som slettmeg.no viser f.eks. til hvordan man kan hindre en søkemotors indexering av en nettside eller deler av den, men det er fullstendig uaktuelt for renaultbiler.no å hindre en slik indeksering siden svært mange nettbrukere benytter ulike søkemotorer etter søken på svar også når det kommer til bil og hjelp med tekniske problemstillinger. Og der vil vi gjerne vises! Å nekte søkemotorene tilgang vil enkelt og greitt være et debattforums selvmord.

Det er også helt uaktuelt å bruke timesvis av fritiden min på å manuelt rydde opp etter personer som etterhvert har funnet ut at de vil skjule seg fra navnesøk, brukernavnsøk osv. Det kan jo dreie seg om hundrevis av poster som manuelt må gjennomgås i verste fall.

Derfor må hver og en som benytter dette forumet selv ta ansvaret for hva de poster og om de vil bruke sitt fulle navn i sine poster. Poster som kan være krenkende er uansett iavaretatt fortløpende av moderatorene etter sunn fornuft.

Eventuelle innspill på dette mottas gjerne for debatt.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
**Jeg har dessverre sluttet medstartsperrejobber og kan ikke hjelpe hverken via telefon eller melding **
**Grunnet travle tider på andre fronter er jeg lite tilgjengelig her inne, beklager dette**
2000 Grand Espace V6 3.0 24v Initiale - 1980 Alpine A-310 V6 2.5 Turbo - 1981 Renault 30 TX V6 Inj

Avlogget

Logg inn - fullstendige diskusjoner er kun tilgjengelig for registrerte brukere

Begrenset adgang
Du må være innlogget for å lese mer - Det finnes 3 innlegg til i denne tråden
 Lesere akkurat nå: 1 Gjest

Forum-bunn

Forumet er basert på en versjon fra PunBB