Du er ikke logget inn. Du har begrensede rettigheter som gjest og det anbefales at du logger inn eller registrerer deg som bruker.
Sider: 1
Tenkte jeg skulle legge inn et tips på en enkel diagnosetester som er spesielt utviklet for franske biler og dekker de fleste Renault fra 1996 og oppover (inkl. f.eks. Laguna I, Megane I, Espace III).
MaxiDiag FR 704 (FR704 eller NT704) skal fungere godt på både Diesel og Bensin Motorstyring, ABS, ESP, AIRBAG og Gearkasse.
Selges all mass på ebay, i tillegg finnes den på f.eks. http://www.nic-tec.com/product.asp?product=120
Avlogget
Violent2 skrev:
Finnes det diagnoseverktøy på 1995 modeller? Har lett litt etter en til min Laguna I '95 mod, men er redd det ikke finnes.
XR25 eller NXR!
Har du 55pin Siemens Fenix5 motorstyring så burde MaxiDiag funke, har du den eldre 35pin Fenix3B så er det kanskje tvilsomt.
Fenix5 bruker "vanlig" K og L linje for diag, mens Fenix3B kun bruker K linje.
Avlogget
Takker for kjapt svar ![]()
Ok Skjønner at jeg har en del å lære om bilen min
Er en Laguna I RT '95 mod, Har RT noe og si?
Noe jeg kan sjekke for å sikkert vite at det enten er XR25 eller NXR? Og hvordan?
Avlogget
Både XR25 og NXR fungerer på din bil - det er ikke noe problem.
For å finne ut hvilken styreboks som står i bilen må du finne den framme i motorrommet. Fenix5 har masse "kjøleribber" i godset og 55 pinner, mens Fenix3 er helt glatt i overflaten og har 35 pinner.
En annen sak er at både XR25 -og ikke minst NXR -er vanskelig å finne - iallefall til en god pris.
Avlogget
Noen som har prøvd denne scanneren?
Avlogget
Jag har just köpt denna scanner på Ebay från England. Priset med den låga kursen på pundet var 2035:- Skr inkl frakten. Har snabbt provat på 2 av mina 3 franska bilar, Peugeot 406-99 och Megane-00. Kommunikation med instrumentet finns och felkoder kan avläsas. Det finns tyvärr inget stöd för live-test av ECU eller test av oxygene-givarna. Om detta beror på instrumentet eller bilen vet jag inte. Om instrumentet är äkta eller billig clone är också svårt att säga, ser dock bra ut med väska och CD-skiva.
Jag ska fortsätta att prova och återkommer med besked.
ps. även om man kan avläsa felkoder så blir inte felsökningen så mycket enklare eftersom de är allmänt skrivna och man behöver tillgång till en verkstadshandbok för att mer exakt kunna hitta den komponent som felar.
// Werner
Avlogget
Noen som har prøvd denne på automatkasse? ![]()
Avlogget
Har bestilt en FR704 på ebay så får vi se og det er juks og bedrageri som kommer, eller om den er skikkelig. 1451,50kr før norsk mva. Betalte med paypal så hvis det er humbug så har jeg mulighet til å få tilbake pengene. ![]()
Avlogget
Fikk denne idag så nå mangler bare bilen som skal plugges på. ![]()
Avlogget
Sider: 1