FORUM @ RenaultBiler

Du er ikke logget inn. Du har begrensede rettigheter som gjest og det anbefales at du logger inn eller registrerer deg som bruker.

#31 31/03 2009 10:15:15

puzzle1
Registrert Bruker
Poster: 1

Re: Presenter deg: Brukere på Forum @ RenaultBiler

Hei

Bra med eget Renault forum. Har hatt min 1999 Grand Espace 2.0 siden 2001 - kom fra Tyskland. Veldig bra bil til familier. Litt ulike ting dukker opp underveis , men det normalt.
Puzzle1

Avlogget

Reklame - Tråden fortsetter under reklamen

#32 31/03 2009 21:27:44

abmw
Registrert Bruker
Fra: Steinkjer
Poster: 34
Hjemmeside

Hei... Jeg heter Anders B, og kommer fra Steinkjer og kjøpte meg en -01 mod Renault Grand Espace2,2dci i nov -08. Er på dette forumet for å få tips om bilen , og evt spare noen kr med å få tips om evt rep. viss feil skulle oppstå... Synes det er mye intr å lese her...

Avlogget

#33 31/03 2009 21:38:45

BEO
Registrert Bruker
Fra: Kristiansand
Poster: 3

I dag fant jeg dette forumet og benytter selvsagt anledningen til å kaste meg på det.

Jeg er veteranbilinteressert og aktiv i veteranbilmiljøet. Jeg har hatt flere forskjellige gamle biler, men er mest interessert i etterkrigsvogner. Da jeg var gutt hadde familien en Renault 16 fra 1967 (kjøpt ny den gang) og da jeg på forsommeren 2008 kom over en 72 modell R16 - til og med med samme farge som den vi hadde og som jeg lærte å kjøre i - var jeg umiddelbart solgt (det vil si, 16'ern var solgt...)

I vinter har jeg fått trukket den opp innvendig, da den var ganske utslitt i setene. Den er bare gått 114.000 km (dokumentert med serviceregninger) og er fullstendig rustfri. Gikk gjennom EU-kontroll i høst uten en prikk. Lakken er falmet og matt (naturlig med den fargen) og på litt sikt vurderer jeg en omlakkering.

Min Renault-interesse går altså på de gamle - jeg er altså vokst opp i en 16 og før det en Dauphine. Min første bil, kjøpt da jeg fikk lappen i 1975, var en 70 modell R 6 TL, rimelig gjennomrusten  smile

Når det gjelder bruksbiler må jeg nok innrømme - selv på dette forum - at jeg kjører et annet fransk bilmerke med hydraulisk fjæring og har hatt i alt 18 stykker av dette merket......  roll

Sist endret av BEO (31/03 2009 21:46:38)

Avlogget

#34 04/04 2009 14:09:57

Fox
Registrert Bruker
Poster: 65

Fox her, Østfold. 27 år, hatt stort sett japsebiler frem til nå. Endte opp med en 2001 Laguna stasjonsvogn (Laguna 2) med 208.000km på telleren. Brodern kjøpte denne i 2003 og hadde da gått 30.000km. Ga 36.000 (hvorav foreldra mine sponsa 6.000,- av summen samt EU reparasjonene på rundt 10) Så syns jeg fikk en grei bil til 30.000.

Ettersom den ikke har vært inne på service noe særlig og at den sist var på EU i 2005 var det litt å bytte i forstillinga, men ikke noe uoverkommelig.

Litt om bilen:
1,6 litt i det slappeste laget hmm
Xenon, Originaltona ruter og ESP som tillegg til standard bil.
Har akuratt bestilt 18", så nå blir den nok enda mer slapp.

Sist endret av Fox (04/04 2009 14:11:34)

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
'01 Renault Laguna 1.6 Estate - 18"og snart senket...

Avlogget

Reklame - Tråden fortsetter under reklamen

#35 10/04 2009 12:15:37

SteinarB
Registrert Bruker
Poster: 27

Hei.

Eg er 31 år og bur i Kristiansand, men er eigentleg vestlending. Har hatt ein del Renault'ar dei siste 10 åra. Før det var det ei tid med Volvo, VW og Mitsubishi, men det er eit tilbakelagt kapittel. Har hatt 78 R17 TS, 83 R5 Automatic, 86 R5 TL, 89 R25 TX (dette er vel den beste bilen) og 94 Laguna 2.0 RT. No har eg og sambuaren min ein 96 Laguna 2.0 RT og ein 02 Laguna 1.8 Privilège. Ho hadde forresten Fiat Brava då eg traff henne, så ho vart overraska over komfort og kjøreeigenskapar i Lagunaen. Tok ikkje lang tid før Fiaten forsvant til fordel for ein ekstra Laguna. wink Om vi vinn i Lotto blir det nok Vel Satis...

Avlogget

#36 14/04 2009 13:02:01

kboek
Registrert Bruker
Fra: Porsgrunn
Poster: 6
Hjemmeside

Heisann! Karel, 33 år fra Porsgrunn. Jobber som systemarkitekt/utvikler og har pr. i dag en Megane RT 1.6 stv. fra 2000 - kjempefin bil, men ønsker meg "litt" mer rom så har begynt å kikke på (Grand) Espace. Megane'n er altså til salgs wink http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=16986254

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Porsgrunn - Telemark - Norway

# Renault Megane 1.6 RT stv. 2000
# Renault Grand Espace 2.0T 2003 (http://www.renaultbiler.no/forum/viewto … 8359#p8359)

Avlogget

#37 26/08 2009 21:10:00

jalu
Registrert Bruker
Poster: 2

Hei,
Jeg heter Juan og er bosatt på Karmøy.
Kjører en Renault Scenic 1.6 2000.
Kjempe fornøyd med bilen ,liker franske biler  smile

Avlogget

#38 29/08 2009 23:16:01

obdy
Registrert Bruker
Poster: 47

Heisann,

Odd heter jeg og ble den stolte eier av en Grand Espace 2.2dci The Race Edition med tre soltak i slutten av 2008. Jeg synes rett og slett det er en konge bil, og når man først har ervervet seg en Grand Espace, så er det som regel en god grunn til det. ;-)

Så langt har vi lagt til rundt 15k på turtelleren uten problemer. Vel, helt til for noen dager siden, men tar det opp i en annen tråd.

Vi hører til midt i Trondheim by.

Renault Grand Espace III 2.2dCi http://www.renaultbiler.no/forum/viewto … 031#p11031

Avlogget

#39 07/09 2009 18:43:09

02scenic
Registrert Bruker
Fra: Skien
Poster: 8

Hei folkens!

Jeg heter Dag, er 44 år,er gift, tre barn i alderen 7-17 og er bosatt i Skien.
Kjøpte ny 02' Scenic 1,6 Priviliege i mai 01', og har den ennå.
Den har nå rundet 220tkm, og vi har hatt veldig få probl.med den  smile
Er forøvrig fullstendig hekta på gamle luftkjølte vw'er (har 6 veteran vw!)
Kjøpte ny Scenic fordi vi trengte en praktisk og komfortabel familiebil,
og kan ikke tenke meg en mer praktisk bil enn denne.
Har fulgt servicer til punkt og prikke på merkeverkstedet fram til 200tkm,
men har nå fått meg verkstedhåndbok, og skrur det aller meste sjøl.
Har nå bytta skiver foran/bak, hjullagre foran/bak, bærekuler framme,
fjærbeinslager, endeledd, tannstangsmansjetter + noe småtteri.
Foringer til torsjonsfjærer bak satt jeg vekk til verksted, fikk pristilbud
fra merkeverksted på 12000  mad , et annet verksted tok jobben for 3000,- !!!!

Kan tydeligvis være lurt å få pristilbud fra flere verkstedet  roll !!!

Sist endret av 02scenic (07/09 2009 18:45:43)

02' Scenic Privilege 1.6 16v

Avlogget

#40 08/09 2009 06:56:40

Larsiaman
Registrert Bruker
Poster: 59

Heter Lars og jobber som Renault mekaniker

Avlogget

#41 19/11 2009 23:25:16

Jamag
Registrert Bruker
Poster: 9

Hei, Jeg heter Jan Magne og er 43 år. Familien har en 2001 modell Grand Espace 2.2 DCI og en 2002 modell Laguna 1.8 16V.

Avlogget

#42 20/11 2009 13:56:03

Isdahl
Registrert Bruker

Hei alle sammen. Er ny bruker i dag jeg å. Heter Patrick Isdahl, 22 år og bor på Langhus i Akershus fylke. Sånn til å gå fra en klubb til en annen så har jeg både blitt positivt overrasket samt litt mobbing har det da blitt fra vennekretsen. Siden jeg ble 18 år i 2005 har jeg hatt 4 biler. Familien har alltid vært Saab-frelste så første bilen var en Saab 900 Turbo 8v 87 modell. Den ble solgt da jeg fant ut at rusta tok'n før jeg fikk gjort noe samt at den drakk ei drøy liter kjølevæske i uka tongue. Så kjøpte jeg en Saab 9-3 2.0i 98 modell. Ble første bilen med masse styling, og ett par uheldige rutinekontroller og ei lita bot tongue Den ble jo solgt da den ikke ble så praktisk lenger, og kjøpte meg deretter en Saab 9000 2.0 turbo 97 modell med div chip, dumper og slikt. Denne hadde jeg siden mars i år, men solgte den til muttern da jeg trengte billigere bil. Og da hadde det seg jo sånn at når kompisa var vant med at jeg kjørte Saab, og så bytta jeg til den beste, snilleste, mest behageligste bilen jeg noen gang har hatt, nemlig Renault Clio B så begynte mobbinga tongue men har blitt imun, heldigvis. Så er denne jeg har tenkt å kjøre rundt i de nærmeste åra, med litt styling her og der. Går på arbeidsmaskiner på Ås videregående, for å utdanne meg til landbruksmekaniker. Utenom dette jobber jeg en dag i uka på Felleskjøpet, og resterende på Torshov Bilrekvisita. Og det trenger vel egentlig ikke nevnes at bil er det det går i denne karen smile

Sist endret av Isdahl (20/11 2009 13:58:14)

Avlogget

#43 26/11 2009 21:39:02

ragnar
Registrert Bruker
Poster: 13

Heter Ragnar .
Bor i Nordland ( UUUt mot HAvet)
Har nettopp byttet ut en -95 R19 med en ny Megane 3 1,5 dci fullpakket med utstyr(svingbar xenon, skinn, easepakke,alarm, takspoiler ,større stereo og alufeler på alle hjul)
KJEMPEFORNØYD.(konebil)
Til daglig kjører jeg en 05 kangoo 1,9 dci som er eks. postbil.
Forøvrig er jeg sambo, en stedatter og et nyyyyydelig barnebarn.
Hobbyer er båt, jakt og friluft .+++

Bilder av min motoriserte hjertebarn
http://i291.photobucket.com/albums/ll299/ragnarn/15112009448-1.jpg
http://i291.photobucket.com/albums/ll299/ragnarn/31012009146.jpg

Avlogget

#44 17/01 2010 23:21:52

KooPa
Registrert Bruker
Poster: 10

Ted her.
Samboer med ett barn på 1 1/2.

Vi kjøpte en '98 Laguna 1.6 16V i begynnelsen av januar.

Dessverre var vi uheldige med denne bilen også (begynner å bli en trend her i gården).
Vi visste at låsene på bakdørene sliter i kulda, defekt formotstand varmeapparat og en liten bulk i panseret.
Det vi ikke visste var at fremre del av eksosanlegget var tidligere røket og hobbyreparert slik at det holdt noen dager etter vi kjøpte bilen.
Har bestilt ny eksos, men kjedelig med utgift på over 3.000,- like etter kjøp, for ikke å snakke om at vi ikke får brukt bilen før det er byttet (tenker jo litt på naboene våre).
I tillegg hadde en gluping fyllt rent vann på spylervæsketanken så den har vært ubrukelig i denne kulden. Hadde bilen i hall noen timer, men var ikke nok.
Dette ordner seg heldigvis når det blir litt varmere i været.

Ellers er vi fornøyde med bilen. Den er god å kjøre.
Vi var litt skepsise til stasjonsvogn med 1.6 liters motor, men det var ikke noe problem.

Mine Laguna data
Mitt Laguna servicehefte

Avlogget

#45 28/02 2010 16:21:36

Gurba
Registrert Bruker
Fra: Oppdal
Poster: 269

Espen 38år, for tiden hjemmeværende og alenefar til 2 små gutter, håper det blir skole til høsten så jeg blir til noe når jeg blir stor. smile

Har hatt følgende biler: Volvo 360 2.0, Nissan Patrol 2,8TD, Ford Taunus 1,6, Mercedes GD300 Cab, Peugeot 205 1,4aut., Fiat Punto 1,2, Chevrolet Tahoe 6,5TD + 2 x 5,3 , Opel Astra 1,7CDTI som forøvrig er den eneste bilen jeg har kjøpt ny og nå har jeg en 2000 Scénic 1,9DTI aut som jeg håper å få orden på etterhvert. smile

2000 Renault Scénic 1,9 DTI automat

Avlogget

#46 31/03 2010 22:18:02

larsolav
Registrert Bruker
Poster: 5

Hei.

Lars Olav her, 27 år gammel og fra hovedstaden. Kjøper bil oftere enn jeg kjøper sko og historikken er som følger:
- 1998 Mégane 1,6 90hk - hadde den fra 30' til ca 70'km. Fire girkassebytter på 6mnd. Ble møkklei Bilia Økern og Renault, og endte opp med å heve kjøpet.
- 2004 Audi A3 1,6 - fabrikkny leasing. Verste bil jeg noensinne har hatt. Aldri meg VAG!
- 2000 Mégane 1,6 16v 110hk - fra 55' til 85'km. Beste bil jeg har hatt. Flott motor. Helt feilfri!
- 2005 Mégane Estate 1,9 dci Dynamique - fra 88' til 120'km. Nydelig bil, svindyr service. Fantastisk komfort og råsterk motor. Problemer med viftemotor og omluftsspjell - måtte gå via Forbrukerrådet for å få det utbedret uten å betale selv. Aldri mer verkstedet på Bilia Høvik. Ellers ikke noen problemer. Kjøpt hos Bilia Fornebu.
- 2006 Bmw 320iat - morsomste jeg har eid. Men ikke praktisk på en flekk, kjip om vinteren og dyr. Ikke feilfri.
- 2006 Grand Scénic 1,9 dci Expression - fra 23'km... Kjempepraktisk. Plass til bikkje, sykkel, ski og dykkerutstyr samtidig. Nydelig komfort, råsterk motor og så langt helt feilfri. Tragisk dårlig varebilløsning, har modifisert med vinkelsliper for å klare å sitte bak rattet. Så får staten si hva de vil. Bilia Lillestrøm.

Hvis noen har tips mtp ombygging av sistnevnte bil til personbil tar jeg gjerne imot disse. Har fem ekstra seter liggende i kjelleren. Går med tanker om dette nå, men er usikker på hvordan jeg skal få festet setebeltet for midtsetet bak med "varebiltaket" som er montert inn. Noen som vet om hvor jeg kan få hjelp til å ordne dette?

Ellers har jeg en god del erfaringer med Mégane og Biliasystemet (har nå min fjerde bil derfra), så kommer gjerne med tips om disse hvis det er ønskelig  wink 

Med ønske om en god påske,
Lars Olav

Frankofil med 4 stk Renault frem til nå (og et par feilskjær - Audi og Bmw).
Kjørte inntil mai 2010 en 06 Grand Scénic 1,9 dci Expression på grønne skilter. Da takket det meste av elektronikk for seg pga fukt, og selv om Bilia fikser dette gratis er det nok til at jeg bytter. Kommer til å drømme om en snerten Renault igjen, men nå er det over til Saab, den kule svensken.

Avlogget

#47 04/04 2010 22:03:41

richard
Registrert Bruker
Poster: 14

hei. richard her.. e 18 år å e sænjaværing.. registrerte mæ her før å kunne komme å spørre om d oppstår nåkka me modern sin bil. å kanskje svare om æ kan..   biln e en 1996/97 mod laguna 1,8 rt stv

Avlogget

#48 13/06 2010 22:27:20

R10-68
Registrert Bruker
Poster: 6

Ny her, fikk tips om forumet fra en kompis. Kona hans har en Scenic.

Og jeg har også en Scenic. Kjøpte en 1998 2 liter 8 ventilers med automatgir rundt juletider. Herlig bil, har et spørsmål om oljeskift på automaten. Skal poste en topic om dette når jeg finner egnet sted å poste.

Husker fatter'n kjøpte en 61-mod Dauphine en gang på slutten av 60-tallet, som vi kjørte bl.a fra Trondheim og tur/retur Finnmark. Naboene dømte denne ferieturen "nord og ned" fordi bilen virket "noe skrøpelig". Fatter'n sa: "vi kjører så langt bilen går, så tar vi offentlig kommunikasjon (buss, tog, båt) videre". Bilen gikk fram og tilbake og lenge etter den turen også, og fatter'n hadde mange Renault etter dette  smile .

Den tid var det forresten nord for Steinkjer kun fast veidekke noen få kilometer rundt byer, litt i indre Troms og kanskje litt ved fergeleiene samt på noen fjelloverganger. E6 stoppet i Bodø også (hvis jeg husker riktig) på den tiden, så veistandarden var så som så kan man trygt si. Finn en elendig grusvei i vårløsningen og kjør denne, da får dere et innblikk i hvordan veistandarden var dengang. For tiden er de dårligste veistrekningene på E6 ca fra Isnestoften og inn mot Alta ( men der jobbes det noe for tiden) og ellers er det fra Oppdal og inn til Trondheim.

Og er det noe som forundrer meg så er det folk på deler av Østlandet som klager på veistandarden der de bor, jeg ferdes mye med mange typer kjøretøy rundt i vårt land og de fleste fylkesveier her på Østlandet har både en bredde og en standard som langt overgår standarden på E6 mange steder i landet. Og de politikkerne vi får som styrer dette er faktisk de vi fortjener, så slutt og klag på veiene på Østlandet i alle fall. Østlandet har flotte veier  wink .

R10 fra 1968 var min første bil, kjøpte den i 1975. Det var to år før jeg tok sertifikat, så da kan dere regne ut hvor gammel jeg er ettersom jeg tok sertifikat for bil da jeg var 18. Fint med litt utfordringer  wink .

Har skrudd motoriserte kjøretøy siden jeg var 11-12 år, og før det gikk det i vekkerklokker og sykler osv.

Har en liten samling med forskjellige kjøretøy, muligens rundt 20 stk. Det eldste er fra 1934, det yngste er overnevnte Scenic.

Lover ingen ting, men skal forsøke å hjelpe til dersom jeg ser noe på forumet som jeg kan bidra med. Men sier med en gang at jeg er aktiv med mange ting og dermed må jeg fordele litt på tiden jeg bruker ved pc'en. Og sommerstid er det mye motorsykkelkjøring, kom akkurat fra tur nå  smile .

På hylla i stua står en hvit 1:16-modell av en A110, det er noe jeg ønsker meg i full skala. Så kan jeg tenke meg en R8, eller R8 Gordini. Så er det en slik Dauphine da, det ser jeg etter støtt og stadig.

Ha en fin dag
hilsen
Henry Arnfinn   smile

Sist endret av R10-68 (14/06 2010 23:08:18)

"Tingenes herre"

Avlogget

#49 24/06 2010 21:47:39

walt_3
Registrert Bruker
Poster: 88

Bor i Bergen og venter spent på å få min nye Grand Scenic 1.9DCI dynamique med xtrautstyr metallic, tomtom og Arkamys 3dsound fra forhandler om noen uker.

Hadde ikke satset en krone på at det skulle bli Renault for et års tid siden, og vi var på full fart til å kjøpe japansk, INNTIL vi kom over rust-testene til www.vibilagare.se og fant ut at samtlige japanere kom elendig ut. Hvilket merke fikk toppscore? Renault! Ganske sært, men rustbeskyttelse anser jeg som viktig, spesielt her i regnhølet Bergen (ganske rart at dette temaet er nærmest fraværende på debattfora og i bilreportasjer INNTIL bilen begynner å ruste).

Deretter fant jeg og kjerringa ut at vi trengte en 7seter, og GS er den eneste i sin klasse hvor det faktisk går an å sitte i 3. seterad.

5 års garanti, gunstig pris, sterk motor, topp sikkerhet, gode kjøreegenskaper, topp komfort og godt utsyn for ungene gjorde valget enkelt. Så får vi leve med sære franske finesser som nøkkelkort, digitalt speedometer og automatisk Pbrems. Samt at automat ikke er tilgjengelig på denne motoren.

Avlogget

#50 28/07 2010 20:35:42

Moduseier
Registrert Bruker
Poster: 4

Hei
Dame i 30-åra med Renault Modus. Lite trøbbel med den, men hvis det først er noe, er det laaangt til merkeverksted. Kjempefint med et forum hvor man kanskje kan få tips til hva man kan sjekke selv før man evt leverer inn bilen på verksted.

Avlogget

#51 10/08 2010 01:36:08

Kriz10ne
Registrert Bruker
Fra: Lørenskog
Poster: 3
Hjemmeside

Heisann!
Ny bruker på forumet, er pr dags dato ei jente i slutten av 20 årene.. 
Kommer fra Lørenskog..
Kjører en 97' Renault Megane Coupe` og er stor fornøyd..

interessene mine strekker seg fra håndarbeid, til mekking på egen bil..
kjapp introdusjon av megselv..  tongue

da skal jeg gjøre meg litt bedre kjent her, så får vi se om jeg kommer sterkere tilbake..

'97 Renault Megane Coupe`
http://i60.photobucket.com/albums/h4/Kw_photos/Girlsgofastuserbar.png

Avlogget

#52 16/08 2010 19:49:00

ELYSSE
Registrert Bruker

Venter i disse dager nr 3, og var på jakt etter en karjol som kunne svelge alt stæsh en småbarnsfamilie trenger på tur,  i tillegg til tre barnestoler. Har hatt i eie tre Peugeoter og Renault Laguna -99 mod tidligere av franske biler, så valget var ganske enkelt- Renault Grand Espace!
Så forrige uke parkerte jeg min nyervervelse i gården, 99mod Renault Grand Espace Elysse- Lureste bil jeg har eid.
Mekanisk er efaringen at franske biler holder mål, men garnityr og el kan være litt rufsete, så også her- sentrallås og vindusheiser var døde.....
Så hva fant jeg på nett!? Jo RENULTBILER!!
Leste til øye ble stort og vått, for ut med loddebolt, kabel og krympestrømpe og noen kveldstimer senere var alt OK.
Flott med et forum en kan dele erfaringer og tips!  smile

Avlogget

Forum-bunn