FORUM Renaultbiler

Du er ikke logget inn. Du har begrensede rettigheter som gjest og det anbefales at du logger inn eller registrerer deg som bruker.

Lesere akkurat nå: 1 Gjest

#1 19/05 2011 20:39:40

Herr Brun
Registrert Bruker

Prøvekjørt Megane 1,6, 1997modell, tikking fra motoren

Hei! Har som tittelen sier prøvekjørt en Megane 97-modell, som jeg likte veldig godt. 1.6liters 75hk bensinmotor. Den starter, stopper og svinger som den skal, og så voldsomt mye mer enn det forventer jeg ikke av en bil til 7500 kroner. Litt lakkskader, og bittelitt rust ved bakluka (kommer til syne når den åpnes), og med unntak av en ting virket den ganske strøken.
Problemet er at det er litt tikking fra motoren, og det kommer etter hva jeg hører (er ganske blank på bil, dessverre) som oftest av at ventilløfterne bør justeres eller byttes. Hvor mye jobb er dette, ca. hvor mye vil det koste og kan det gjøres av meg og en kompis (som har noe mer peiling på bil av meg)? Og hvor stort problem er det i utgangspunktet, hva skjer om jeg fortsetter å kjøre på? Når MÅ det byttes/justeres?

Har også blitt fortalt at denne modellen har hydrauliske ventilløftere, og at disse ikke justeres, bare byttes.

Takk for hjelpen, og det er bare å rette på eventuelle feiloppfatninger fra min side, jeg har som nevnt ærlig talt ikke peiling på bil...

Sist endret av Herr Brun (19/05 2011 22:07:44)

Avlogget

Logg inn - fullstendige diskusjoner er kun tilgjengelig for registrerte brukere

Begrenset adgang
Du må være innlogget for å lese mer - Det finnes 6 innlegg til i denne tråden
 Lesere akkurat nå: 1 Gjest

Forum-bunn

Forumet er basert på en versjon fra PunBB