FORUM Renaultbiler

Du er ikke logget inn. Du har begrensede rettigheter som gjest og det anbefales at du logger inn eller registrerer deg som bruker.

Lesere akkurat nå: 1 Gjest

#1 26/09 2010 22:23:50

jack daniels
Registrert Bruker

Espace III USB 2.0 uttak

espacen har bare 2 stk sigarett tenner uttakk som er imellom forsetene, det er alt for langt vekk for et GPS på front rute så løsningen er å installere et USB uttak i takk-konsoll med 5v ut. Dette kan også brukes til å lade alt av USB dinkser mens man er på kjøretur for eks,  video kamera.

Inn i takk konsollet var det 2 stk 2 pins konektor som ikke var i bruk, begge to har 12v + og - som levere 12v enten tenningen er av eller på.
Det er også et 4 eller 5 pins han konektor som er ikke i bruk.
12v til 5v konverter kjøpt jeg på ebay.co.uk for £15 ink post og USB hun konnektør er også fra ebay for ca. 50kr ink. post.
Til høyre in min espace var det plass for et brytter til i takk konsolet, muligens den er til soltakk i modeller som har soltakk.

jeg skjært et rektangular hul som er ca 7,2 x 13,7mm til USB kontakt first med et lite bor etterfølgt av et skalpel.
2 stk. hun strøm konnektor kom fra et vraket renault dashboard, nesten alle de minste konektorer i et renault har det same dimensjon på pinnene, iallefall i ca 96-02 modeller.

Det er god plass i takkonsollet for selv 12v-5v adapter som måler kun 70x40x20mm ca. Adapteret kan bli festet på plass med et varmt lim pistol
USB signal pinner 2 og 3 skal loddes sammen når uttak har kun strøm til lading og ikke data signal
USB pin nummre og posisjon finne man på wikipedia.

USB standard han til USB mini han med 90 grader i 20cm eller 50cm lengde fins også på ebay for ca 40kr. Dette vil passer perfekt til et GPS montert ved siden av bakspeilet hvor helle familien kan følge med skjermen.

Sist endret av jack daniels (26/09 2010 22:32:12)

Lagrede Bilder

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
05     JK0A        F4RT        SU1
04     NCP20L    2NZ-FE

Avlogget

VIP - Donert til RenaultBiler Forum

Logg inn - fullstendige diskusjoner er kun tilgjengelig for registrerte brukere

Begrenset adgang
Du må være innlogget for å lese mer - Det finnes 2 innlegg til i denne tråden
 Lesere akkurat nå: 1 Gjest

Forum-bunn

Forumet er basert på en versjon fra PunBB