FORUM Renaultbiler

Du er ikke logget inn. Du har begrensede rettigheter som gjest og det anbefales at du logger inn eller registrerer deg som bruker.

Lesere akkurat nå: 1 Gjest

#1 18/06 2012 18:59:05

Mbull
Registrert Bruker

Strøken Renault Senic 2004, kjørelengde 100.000km, innbytte Kr 30.000.

Renault Senic 2004 1,6 16V kjørelengde 100.000km. Innbyttepris kr 30.000.
Jeg besøkte en Hyundaiforhandleren i dag og der sto det en fin Renault Megane Senic fra 2004 som akkurat var tatt som innbytte. Eieren hadde akkurat kjøpt seg en ny Hyundai med 5 års garanti og fri kjørelengde. Jeg spør hvorfor sto en slik god bil der tatt inn for en spottpris, og får bekreftet min mistanke om en stakkars eier som har rotet seg bort i en slik bil og fått kjenne hva elektroniske feil koster på merkeverkstedet etter diagnoser og feilsøkninger i årevis, høye delepriser og masse timer og ergrelser. Nå var det definitivt slutt - han ville ha en bil det var mulig å stole på og som fabrikk og forhandlernett gikk god for kvaliteten på de neste 5 årene. Dette er desverre ikke den eneste Renaulten som "gis bort" til ny eier. Bruktbilsidene er fulle av dem, stakkars eiere.  Hadde faktisk lyst på en Grand Senic eller vanlig Senic 2003-2005, men etter å ha lest meg opp på disse modellene, kommer jeg med denne advarselen: Hold avstand til disse bilene! Du kan være griseheldig, men du kan også sitte så sinnsykt i saksa, og det som er i ferd med å skje med Renault er at merke blir marginalisert og beryktet slik at salget stanser helt opp. Å sitte med en slik bil om noen år og skal bytte den inn, blir en prøvelse - du har ikke råd til å ha den, men heller ikke råd til å gi den bort etter så mange verkstedbesøk.
Hyundaiforhandleren fikk trailer med nybiler inn på tunet, det rant av nye biler til forventningsfulle kunder, og for hver av disse fornøyde kundene får merket en ambassadør som bruker av sin tid til å fortelle hvor fornøyd han er. Bilmerket kunne gjerne ha vært "Petra Gunhild" bare fabrikken kunne garantere feilfri bil med 10 års garanti.

Jeg har fulgt med på dette forumet noen år og er skuffa over objektiviteten og hjelpsomheten. Det er folk her som er skarpskodde Renault-teknikkere som tilsynelatende og ofte ikke bidrar med gode løsninger, men som det ser ut som har som hovedoppgave å pense ulykkelige eiere inn på merkeverkstedet slik at de får disse sinnsyke regningene. Jeg lurer noen ganger på om merket kan ha eierinteresser i forumet. Om du eier en Citroen med problemer, står Citroenakutens og Citronik`s folk over hele Norden i helspenn for å hjelpe deg som er hjemmemekker og interessert i å løse problemet selv. Du kan sågar få hjelp til diagnose og tydning av feilkoder slik at du helt unngår å komme i klørne på de som har tett på kr 1000,- pr. time i arbeidslønn. Da har et forum sin berettigelse og jeg har brukt Citroenakuten i årevis og spart masse penger. Når du på forumet får beskjed om at du må dra til merkeverkstedet, har forumet feilet, etter min mening.
Dette var hard kost, men kan som Renault-eier og Citroen eier ikke holde kjeft lenger. Min spådom er at etter at KIA og HYUNDAI har fått profilere seg som "feilfrie og beste kjøp" en stund, vil både Renault- og Citroensalget bli på nivå med Fiat/Alfa Romeo. Folk krever bare en ting: Bilene skal starte og gå bestandig, og i dag MÅ dette være et minstekrav at fabrikken har gjort sitt. Det er ingen unnskyldning at andre merker sliter med det samme- hver må sope for egen dør og ta grep for å redde kundene. Merker som bare tenker på å redde seg selv og ikke kundene, fortjener å gå til grunne. Det skal bli interessant å se om dette innlegget får stå eller blir slettet.

MB

Avlogget

Logg inn - fullstendige diskusjoner er kun tilgjengelig for registrerte brukere

Begrenset adgang
Du må være innlogget for å lese mer - Det finnes 2 innlegg til i denne tråden
 Lesere akkurat nå: 1 Gjest

Forum-bunn

Forumet er basert på en versjon fra PunBB