FORUM Renaultbiler

Du er ikke logget inn. Du har begrensede rettigheter som gjest og det anbefales at du logger inn eller registrerer deg som bruker.

Lesere akkurat nå: 1 Gjest

#1 29/06 2012 12:13:34

Jonas
Registrert Bruker

Erfaringer rundt effektøkning ("chipping") på Laguna/Megane III?

Etter snart et år med asiatisk bil vurderer jeg å gå tilbake til Renault rundt 2010 årgang (opp til rundt 200k,-). Stasjonsvogn er jo det som frister mest, og aller mest Laguna (som etter min mening ser bedre ut og jo ofte er litt bedre utstyrt også). Men også Megane er innenfor kikkertsiktet, og denne er det jo solgt mest av i 90 hk varianten. Har fått med meg at denne har ei annen girkasse enn 110-utgaven, men motormessig er vel alt likt? 110-utgaven har vel samme girkasse som Laguna også? Vi har en Megane Coupé hjemme, og med 110 hk går denne greit nok, men jeg ser for meg at den i stasjonsvognutgave med noen kilogram ekstra i 90-variant blir litt slapt. Er det noen som har noen synspunkter/erfaring rundt å øke effekten 15-20% fra 90 (200nm) til rundt 110 hk (240nm)? Eller evnt fra 110 (240nm) til 130 hk (280nm)?

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
2004 Renault Kangoo 4x4 1.6 - http://www.renaultbiler.no/forum/viewto … ?pid=19874

Avlogget

Logg inn - fullstendige diskusjoner er kun tilgjengelig for registrerte brukere

Begrenset adgang
Du må være innlogget for å lese mer - Det finnes 3 innlegg til i denne tråden
 Lesere akkurat nå: 1 Gjest

Forum-bunn

Forumet er basert på en versjon fra PunBB