FORUM Renaultbiler

Du er ikke logget inn. Du har begrensede rettigheter som gjest og det anbefales at du logger inn eller registrerer deg som bruker.

Lesere akkurat nå: 1 Gjest

#1 08/06 2013 21:18:48

Hempkins
Registrert Bruker

Bytte motor på Espace 3 - 2.0 16V

Hei,

Jeg har en 2001 G. Espace aut. 2.016V (F4R) med defekt motor stående i garasjen. Reg-reima røyk og det begynner vel å bli over 2 år siden. Vi har nå nettopp kjøpt en Espace 4 og jeg hadde egentlig tenkt til å taue den gamle til høggern.

Men - så fikk jeg den ut av garasjen og fikk av det verste laget med støv og bilen er jo egentlig helt fin, bortsett fra dette med motor da. Satte inn et batteri og alt virker jo, selv etter at den har stått i lang tid.

Jeg gjør en del reparasjoner selv men problemet med denne bilen er jo at motor må ut under, og da må man ha bukk - og der stopper det jo.

Er det noen som vet om om noen som kan gjøre en slik jobb for en rimelig penge? (Østlandsområdet). Forutsatt at man får tak i en motor på høgger så kunne jeg tenke meg å få den i gang igjen, dersom jeg klarer å få det gjort til en overkommelig pris.

Dersom det er mulig å få dette gjort til en ok pris, så tror jeg bilen kan gå i mange år til. Den hadde "bare" gått 160 000 før reg-reima røyk. og bilen har jo "alt". 3 soltak (ett elektrisk) elektronisk klima, delskinn, Xenon osv. så det føles bare for jæ.... å trille den på høggern.

Er det mulig å få av toppen på en Espace 3  med motor i bilen? Da kunne jeg jo kanskje gjør et forsøk selv. Få tak i en motor of flytte toppen over? Eller dette umulig med motor i bilen?

K.

Avlogget

Logg inn - fullstendige diskusjoner er kun tilgjengelig for registrerte brukere

Begrenset adgang
Du må være innlogget for å lese mer - Det finnes 0 innlegg til i denne tråden
 Lesere akkurat nå: 1 Gjest

Forum-bunn

Forumet er basert på en versjon fra PunBB