FORUM Renaultbiler

Du er ikke logget inn. Du har begrensede rettigheter som gjest og det anbefales at du logger inn eller registrerer deg som bruker.

Lesere akkurat nå: 1 Gjest

#1 05/12 2007 22:36:48

Teisty
Registrert Bruker

2002 GRAND ESPACE 2,2cdi HIPP HURRA FOR 2 TONNS TILLHENGERVEKT!!!!!!

For ett drøyt år siden gikk det her på forumet ein diskusjon og erfaringsutvekling vedr. tillatt tilhengervekt.

Her kom det fram at det var store variasjoner i hva ein kunne oppgi som tillatt tilhengervekt på ein Grand Espace. Her var variasjoner utfra motorstørrelse.

MEN, her var også forskjeller ute og gikk med identisk samme bil/motortype!!!

Sjøl kjøpte jeg ein 2,2 cdi utfra forståelsen av å kunne trekke 2 tonn. Fikk derfor hakeslipp da jeg etter kjøpet oppdaga at vognkortet gav meg 1490 kg som grense!!? Større campingvogn eller bil på henger blei plutselig utelukket? Hva skulle jeg da med bilen....?

Ein første tur til Trafikkstasjonen i Kr.sand gav negativt svar på ønske om hjelp: Det var ikkje dei som hadde skrevet ut vognkortet, og då turde ikkje dei å gjøre noen endring....
MIn første tur til Trafikkstasjonen i Ålesund gav som resultat at, nei det sto i dataen deres..... Det hjalp ikkje at jeg kunne vise fabrikkens tabeller som finnes i instruksjonsboka. Jeg måtte ha attest fra importør. Jammen, jammen. Dette er ikkje første bilen av dette slaget som er registrert i Norge....prøvde jeg.

Øyvind, som da hadde vært innom forumet med historien om sitt vognkort med 2 tonn, blei kontakta. Han var bekjelpelig med kopi av sitt vognkort. Med dette troppa jeg nok ein gang opp og ba om å få snakke med ein av ingeniørene. Han tok med papirene. Og damene. Og var vekke i 10 minutt. Da han kom tilbake smilte han. Og damene. Klart at her var ein feil, og at jeg hadde rett. De skulle rette det opp på dataen, og i ett nytt vognkort til meg!

Andre som har for liten tilhengervekt i vognkortet sitt. Prøv på nytt, og ta gjerne kontakt med u.t.

Lars-Tei.

Avlogget

Logg inn - fullstendige diskusjoner er kun tilgjengelig for registrerte brukere

Begrenset adgang
Du må være innlogget for å lese mer - Det finnes 0 innlegg til i denne tråden
 Lesere akkurat nå: 1 Gjest

Forum-bunn

Forumet er basert på en versjon fra PunBB