FORUM Renaultbiler

Du er ikke logget inn. Du har begrensede rettigheter som gjest og det anbefales at du logger inn eller registrerer deg som bruker.

Lesere akkurat nå: 1 Gjest

#1 14/08 2007 16:56:33

rhka
Registrert Bruker

Bruksanvisning: Datablad og bilder nederst på innlegget ditt.

Bruksanvisning for den ikke helt erfarne i dataverden.

Registrer deg og logg inn.

Fra hovedsiden-->Forum-->Your Renault VIN and Vehicle Data Storage Bank-->Start nytt innlegg.
Bruk gjerne Datablad av BenDorth som fasit, det er visst et prakteksemplar:-)

Fyll ut så mye info om bilen din som du får til; dette er jo en fin referanse for deg også. Du kan jo slå opp her mens du er på et verksted i Tyskland om du vil. Men poenget er at andre som prøver å hjelpe deg skal kunne se tekniske data om din bil, uten å spørre og grave så mye. Trykk på ok for å oppdatere databladet ditt.

Marker og kopier (Ctrl+c) URL-adressen (internettadressen) i nett-leseren din (mens du ser på databladet ditt).
Fra forummenyen: Profil-->"Bilde og signatur". I feltet "Lag en signatur":
Skriv en betegnelse av bilen din. Slik ser min ut:
Megane sedan RN 1.6e '96
Skriv deretter noe lignende på neste linje:
Detaljer om min bil: (lim inn (Ctrl+v) URL-adressen her)

Kanskje du vil vise noen bilder av bilen din også? Gå til hovedsiden: http://www.renaultbiler.no/index.php
Logg inn, eller hvis du er innlogget så kan du taste på "kontrollpanel" i det gule feltet til høyre. Velg så menyen Bilder, her kan du laste opp bilder fra din PC.
Velg menyen Bilder-->Dine bilder-->"mappenavnet som inneholder bildene dine". Når du ser bildene dine, så kopier du URL-adressen.
Fra forummenyen: Profil-->"Bilde og signatur". I feltet "Lag en signatur", skriver du noe lignende på neste linje:
Bilder av min bil: (lim inn URL-adressen her)

Du kan også få et fint bilde til venstre i forumet under brukernavnet ditt.
Huk da av for bruk avatar, og last opp ett bilde fra din PC.

En annen viktig ting er å fortelle folk hvor du bor. Forum-->Profil-->Sted
Det er anbefalt slik: Sted - Fylke - Land
Jeg brukte: Trondheim - Norvége (AltGr+\ og e = é), (jeg skulle tro at Trondheim er like kjent som Sør-Trøndelag).

Nederst i forumet finnes "SandBox", hvor du kan teste litt for deg selv.
Og nederst i dette innlegget ser du hvordan mine linker til datablad og bilder tar seg ut, bare trykk på linken(e).

Dette gikk vel greit?
Ikke! Send meg en mail da! Kanskje med telefonnummeret ditt så jeg kan ringe tilbake.
Eller send en mail til noen andre i forumet  og spør om råd.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Mégane sedan RN 1.6e '96 Manuell 5-gears og flatt reservehjul
Min bil: http://www.renaultbiler.no/forum/viewtopic.php?id=2456

Avlogget

Logg inn - fullstendige diskusjoner er kun tilgjengelig for registrerte brukere

Begrenset adgang
Du må være innlogget for å lese mer - Det finnes 2 innlegg til i denne tråden
 Lesere akkurat nå: 1 Gjest

Forum-bunn

Forumet er basert på en versjon fra PunBB