FORUM Renaultbiler

Du er ikke logget inn. Du har begrensede rettigheter som gjest og det anbefales at du logger inn eller registrerer deg som bruker.

Lesere akkurat nå: 1 Gjest

#1 16/07 2017 00:10:34

Blien54
Registrert Bruker

2004 Espace 2,0 T motorproblemer

Saken er som følger:
Har kjørt 30000km med min Espace 2,0 T, storkost meg bak rattet. I 30k km har og feilmeldingen anti-pollution monitor faulty kommet og gått, ingen problem.
Er nå på vei på ferie med campingvogn, 2,0 tonn på kroken. Går utrolig bra. Helt til i går....kjørt 35 mil uten problem, brukt gira flittig og latt motoren gå lett.
Feilmeldingen anti pollution monitor er der.
Ligger på 75-80 km nedover Gudbrandsdalen i går, plutselig blir det sterke vibrasjoner i bilen og motorlampen begynner å blinke.
Motoren går og ingen mangel på trekkraft, kjører inn til siden og det høres ut som om motoren ikke går på alle sylindre.
Fortsetter etter ei stund, voldsomme vibrasjoner i motor på tomgang, kommer seg på turtall. Kjører 15 mil til, går greit. Kommer frem til Brumunddal, får på plass vogna og koser oss.
I dag, starter bilen, vibrasjoner i motor, kjører på butikken, fyller bensin etc. Brukt 1,15 L/m siden forrige fylling, meget bra med tanke på at jeg har 2 tonn på kroken. Altså ikke noe unaturlig bensinforbruk og ikke brukt olje.
Motor vibrer på tomgang, går ikke så fint på tomgang, kommer seg med turtall, god trekkraft. Noen som har vært borti problemet før?

Avlogget

Logg inn - fullstendige diskusjoner er kun tilgjengelig for registrerte brukere

Begrenset adgang
Du må være innlogget for å lese mer - Det finnes 4 innlegg til i denne tråden
 Lesere akkurat nå: 1 Gjest

Forum-bunn

Forumet er basert på en versjon fra PunBB