FORUM Renaultbiler

Du er ikke logget inn. Du har begrensede rettigheter som gjest og det anbefales at du logger inn eller registrerer deg som bruker.

Lesere akkurat nå: 1 Gjest

#1 02/03 2009 19:50:10

BenDorth
Moderator

Renault Mégane 1,5 dCi FAP 90 hk- 2009 mod. (K9K H 834) - Dynamique

Det oser kvalitet av denne bilen! Fikk et par småturer idag, riktignok i bynære strøk, men fikk da et lite inntrykk. Soliditet, kvalitet, og finish, er stikkord som sitter igjen etter disse to snarturene i denne bilen. Fin komfort. Bedre sittekomfort, etter min mening, enn der er i forgjengeren. Personlig synes jeg den ble noe for fast i setene. Dette er borte på nye Mégane. Motoren virker fin og fleksibel, dra godt, selv på høye girvalg og lav fart. Bilen har også en fiffig girskiftindikator, som jeg vil tro er med på å senke forbruket, hvis den brukes bevist. Den ba om å bytte til 4. gir allerede ved 47 km/t på det digitale speedometeret. Kanskje noe uvant med et veldig opplyst rundt digitalt speedometer, men er nok en vanesak. Jeg er jo vant med instrumentene i Espacen, som også er digitale, men disse er nye og annerledes.  smile Girskiftet virket også eksakt og presist.
Dette er jo ingen typisk familiebil, men det virket ikke som de klaget noe nevneverdig de tre småjentene som satt i baksetet under den ene turen. Snarere hørte jeg kommentarer som gikk på at dette var en stille bil!  cool Men for den voksene garde, er det ikke flust av plass, men det er vel egentlig ikke tenkt at de ekstremt langbeinte skal sitte der over endeløse strekninger heller...
Vel dette var da mitt førteinntrykk og det gav mersmak. Men om det blir noen nummer to bil på oss med det første, skal være usagt. Hadde finansene gitt rom for det, da hadde nok denne bilen blitt tatt med i vurderingene  wink

Følelsen av å åpne og lukke dørene på denne bilen er bare helt syk!!! Det må bare oppleves, kan vanskelig beskrives med ord  big_smile

Lagrede Bilder

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Renault Laguna III 5 dører St.vogn 1,5 dCi 110 hk eco2
Dyn II TL4 2010.

1978 Porsche 928 - M28/01 - Petrol Blau, #468 (årets bil i 1978)

Bildata: http://www.renaultbiler.no/forum/viewto … 496#p22496

Avlogget

VIP - Donert til RenaultBiler Forum

Logg inn - fullstendige diskusjoner er kun tilgjengelig for registrerte brukere

Begrenset adgang
Du må være innlogget for å lese mer - Det finnes 0 innlegg til i denne tråden
 Lesere akkurat nå: 1 Gjest

Forum-bunn

Forumet er basert på en versjon fra PunBB