Nettstedskart  
Powered by PHP 5  
Besøkende online: 2
Modelloversikt
Gå til Renault modellprogram - Renault Laguna Clio Espace Megane Scenic Kangoo Modus Safrane Alpine Twingo Trafic og mange flere - nå kan du også legge inn din erfaring med din modell
Motordata
Renault motordata - Renault Laguna Clio Espace Kangoo VelSatis Alpine Twingo Avantime og mange flere
Reparasjonslogg
gå til Renault Reparasjonslogg
Wallpapers
se Renault wallpapers
Dementi
Siden er tilpasset:

:: Firefox 1.0.3 +
:: Firefox 2.0 +
:: Firefox 3.0 RC
:: Opera 7.50 +
:: I-Explorer 6
:: I-Explorer 7+
Renault.no
RenaultF1.com
  Reparasjonslogg
Motor klikker og bilen stopper...
Av: Gunnar Jansson

Vanskelighetsgrad:
Trinn: 4 - Innsikt og/eller spesialverktøy kreves

Modell: Espace Grand III
Årsmodell: 2001
Type: 2,2 dCi
Typenummer: JE
Motor: G9T-710
Gearboks: Manuel


Feilsymptom:
Når jeg starter bilen virker alt som normalt. Så fort jeg setter bilen i gir og begynner å kjøre, begynner det å "klikke" fra motoren og bilen nykker. Dette startet for ca 3 mnd siden. Men så, etter 2 uker, forsvant problemet, like fort som det kom.
Men når jeg og familien skulle på hyttetur i pinsen, startet det på nytt. Kunne ikke vært et verre tidspunkt. Samme problem som før:Når jeg starter bilen virker alt som normalt. Så fort jeg setter bilen i gir og begynner å kjøre, begynner det å "klikke" fra motoren og bilen nykker. Men denne gang, dauer bilen etter ca 150 meters "klikke"-kjøring. og jeg får en feilkode..."electronic incident warning light".
Og når jeg lar bilen stå på tomgang nå, driver motoren å jager. Meget ustabil...
Hadde vært flott om noen hadde kunne komt med forslag til hva jeg kan prøve, uten at det koster skjorta av en stresset 2 barnsfar som skal på BILFERIE i sommer.......


Årsak funnet:
Det har vist seg at dette var en kombinasjon av 3 ting...defekt trykkreuleringsventil, defekt innsprøytningsdyse og kortslutning i stømkabelen til dysen.


Utført reparasjon:
Skiftet trykkreguleringsventil, 1 innsprøytningsdyse og skiftet kabelen til dysen. Bare tanken på at dysa er laget av stål og toppen er av aluminium, skurrer i mine ører. Min materialkunnskap er ikke stor men dette hørtes skummelt ut, å det var det. Dysa var så å si UMULIG å få ut. Hadde korrodert litt ja. Heldigvis var det ikke jeg, men de som jobbet på bilverkstedet som måtte slite. Men det ble dyrt for meg.


Ca kostnader:
30.000,-

Konklusjon:
Skal kjøpe meg en motor å ha i reserve...


  Registrer deg som bruker og opprett nye reparasjonslogger
Artikkelsøk
 nyheter/artikler
 
 
Din innlogging
 Velg område
 
 Brukernavn
 
 Passord
 
 
  ny Bruker ?
Siste Nyheter
:. Renault Clio 4
:. Espace IV Phase 4,
:. Ny Espace
:. Renault Pulse
:. Laguna Nervasport
:. Flere Nyheter
Siste Artikler
:. Dacia Dokker og Dok
:. 100 år i Norge
:. Renault/Logan rundt
:. Renault Twingo
:. Fransk bildag 2006
:. Flere Artikler
RenaultBiler.no
Denne siden oppleves best med Firefox Nettleser

Ansvarlig for RenaultBiler.no: Tom Stallvik, Hosvegen 10, 7670 Inderøy
>> Kontakt <<
Denne siden oppleves best med Firefox Nettleser
Motorisert av © \ sec