Nettstedskart  
Powered by PHP 5  
Besøkende online: 2
Modelloversikt
Gå til Renault modellprogram - Renault Laguna Clio Espace Megane Scenic Kangoo Modus Safrane Alpine Twingo Trafic og mange flere - nå kan du også legge inn din erfaring med din modell
Motordata
Renault motordata - Renault Laguna Clio Espace Kangoo VelSatis Alpine Twingo Avantime og mange flere
Reparasjonslogg
gå til Renault Reparasjonslogg
Wallpapers
se Renault wallpapers
Dementi
Siden er tilpasset:

:: Firefox 1.0.3 +
:: Firefox 2.0 +
:: Firefox 3.0 RC
:: Opera 7.50 +
:: I-Explorer 6
:: I-Explorer 7+
Renault.no
RenaultF1.com
  Reparasjonslogg
Trykk i kjølesystem
Av: Magne Lange

Vanskelighetsgrad:
Trinn: 4 - Innsikt og/eller spesialverktøy kreves

Modell: Kangoo
Årsmodell: 2001
Type: express
Typenummer: ikke oppgitt
Motor: K7J 700
Gearboks: ikke oppgitt


Feilsymptom:

Først høgt trykk i kjølesystemet, bobling i varmeregister.
Etter en tid kom det kjøleveske i oljen. Motoroljen ble grå på farve.


Årsak funnet:

Etter at topplokket ble demontert, var det tydelig at toppakningen var defekt.



Utført reparasjon:

Motorblokk og topplokk ble nøye rengjort, og kontrollert for defekter.

Ny toppakning og topplokkbolter (strekkbolter) ble montert.

Delene ble levert av Bilxtra og er både billige og av god kvalitet


Ca kostnader:
Deler: Toppakning og bolter, olje og filter ca. 1000,- + egeninnsats

Konklusjon:
Bilen er en tidligere postbil, når har den gått 180.000 kilometer.


  Registrer deg som bruker og opprett nye reparasjonslogger
Artikkelsøk
 nyheter/artikler
 
 
Din innlogging
 Velg område
 
 Brukernavn
 
 Passord
 
 
  ny Bruker ?
Siste Nyheter
:. Renault Clio 4
:. Espace IV Phase 4,
:. Ny Espace
:. Renault Pulse
:. Laguna Nervasport
:. Flere Nyheter
Siste Artikler
:. Dacia Dokker og Dok
:. 100 år i Norge
:. Renault/Logan rundt
:. Renault Twingo
:. Fransk bildag 2006
:. Flere Artikler
RenaultBiler.no
Denne siden oppleves best med Firefox Nettleser

Ansvarlig for RenaultBiler.no: Tom Stallvik, Hosvegen 10, 7670 Inderøy
>> Kontakt <<
Denne siden oppleves best med Firefox Nettleser
Motorisert av © \ sec